Kul att se att du gör framsteg!

Funkar sågen och skruven??? ;)
 
Skruvarna är kalasbra och sågen rent underbar....även om den gått bet på ett par uppgifter så då har fogsvansen fått komma fram...
Gersåga en stående 145x45 i 37 grader funkar till exempel inte... ;-)
 
trall-a-la.jpg

Nu börjar det kännas som det går frammåt.... :)
 
H
Kommer du ha en spalt mellan burspråk och altangolv?
 
Snyggt jobbat Mats!
 
Kommer lägga igen den glipan som är mellan burspråket och altanen senare.

Tack Patrik, du får ta en omväg hem från jobbet nån dag och komma och kolla. ;-)
 
H
Ok, hoppas det kommer mer bilder på det :) Varför jag frågar är för jag ska sätta igång med altanen och har samma där, en "utväxt" som tydligen husbeskrivningen kallar burspråk. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, skitsamma, tjusig början måste jag säga.
 
Kan ta lite bilder på det sen när jag kommer dit, prio 1 är att få klart resten av golvet. :)
 
framsida%20klar.jpg

Lite framsteg har skett men jag har inte direkt stressat heller....
 
tack så mycket! satt och läste lite här och frugan råkade se detta! tack det var min semester det! :)



riktigt snygg!
 
H
Semester? Vad är det? :) Det har man inte haft sen orden "Ska vi inte fundera på att skaffa hus nu...."
 
Hopplunda skrev:
Semester? Vad är det? :) Det har man inte haft sen orden "Ska vi inte fundera på att skaffa hus nu...."


så sant så :)
 
Får lyfta tråden lite då jag nu äntligen fått inspekterat altanen i nästan färdigt skick.
Mycket snyggt jobbat Mats!
...och en grym utsikt.
 
Hej,

Snyggt jobbat och grattis till en jättefin altan! Jag ser att du har krypgrund (?) och har ett tips som jag själv fick från min husleverantör när jag berättade att jag skulle bygga altan. Ber på förhand om ursäkt för om det kan tolkas som negativt vilket inte är min avsikt.

De (Modulent) var ganska noga med att påpeka att det var viktigt med en luftspalt mellan husvägg och altangolv på vintern om det skulle snöa mycket. Jag gjorde därför löst liggande luckor av de två innersta trallbrädorna intill husväggen som lätt kan lyftas bort om snön skulle lägga sig mot husväggen så att man får luftgenomströmning. Bifogar bild.
.
 
  • Luftlucka.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snyggt men du skulle ej lagt med springor!!!

mvh
snickar estwing
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.