Jag kunde inte ha gjort det bättre själv ;)
Snyggt
 
  • Gilla
bregje
  • Laddar…
Riktigt tjusigt!
 
Tack armswett och Anna!
 
Intresserad hur man löser just problemet med 'avslut' mot berg och

Problemet vi möter nu är hur gör vi en konstruktion så att de 'sista bitarna' längst ut mot berget (om vi lägger brädorna ut från huset) får tillräckligt med stöd.

Hur långt ut kan trall (34 mm tjock) bära från regeln, Jag skulle själv tro 10 cm, men för mig lutar berget så att regeln (som ligger på bärlinan) inte kan ligga så nära berget så trallen når berget med 10 cem från regeln den ligger på. Hur bygger man då se bild? stöd med sten eller extra regel direkt mot berg?
 
  • Trall mot berg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • berg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hoppas de här bilder hjälper?
 
  • DSC00254.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00255.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Husbyggaren2
  • Laddar…
Tackar bregje! Ser ut som det blir pilligt jobb att få det på plats, men snyggt blir det. Du la ingen takpapp under de bitar som ligger direkt mot berget. Tar det inte mycket stryk från vatten etc.? Ser inte helt på bilderna om du förankrat bitarna i berget på något sätt eller har du bara satt fast trallen i småbitarna som ligger mot berget som då hålls på plats?
 
Redigerat:
Snyggt. Lite pillgöra gissar jag men säkert värt det eftersom man blir glad varje gång man får ut på altanen.
Ser ut som även småbitarna är förankrade i klippan, ser ut som borrdamm runt dem.

Vi kommer även att behöva kapa längs med trallen och jag funderar på om det kan fungera att göra ungefär som när man lägger sista golvbrädan mot en vägg som inte är rak. Svårt att förklara men man använder en distans för att rita på den bräda man skall lägga ytterst. Lite svårare än vid golvläggning men det borde gå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.