kaptenlars skrev:
aha nu förstår jag gerningen! Fick läsa några gånger :)
Jag då har jag alternativ att fundera på
Fast i ditt fall får du problem om du gör enligt den geringen eftersom nederkanten på dörrfodret (som skall stå på sockeln) är tjockare än överkanten på sockeln. :cool:

Köp du foderklossar istället. 20kr styck är väl inget att tveka om. ;)
 
True men jag har aldrig ställt fodret på sockeln utan det går som vanligt ända ner till golvet i mitt exempel.

Raceman skrev:
Fast i ditt fall får du problem om du gör enligt den geringen eftersom nederkanten på dörrfodret (som skall stå på sockeln) är tjockare än överkanten på sockeln. :cool:

Köp du foderklossar istället. 20kr styck är väl inget att tveka om. ;)
 
Tossegubbe skrev:
True men jag har aldrig ställt fodret på sockeln utan det går som vanligt ända ner till golvet i mitt exempel.
Aha. :)

Men vad är då vitsen med att gera, mot att bara låta fodret gå ned till golvet och låta sockeln ligga an? :S:)
 
Beroende på typen av foder blir det inte alltid så snyggt att gå emot.
Tex 95x16 golvsockel allmoge och 60x12 dörrfoder slät blir inte snyggt ihop om man bara avslutar rakt emot. och att ha ett 60x20 dörrfoder kan se klumpigt ut tycker jag.

Raceman skrev:
Aha. :)

Men vad är då vitsen med att gera, mot att bara låta fodret gå ned till golvet och låta sockeln ligga an? :S:)
 
Hmm... jag förstår din poäng Tossegubben. Du har hittat på en spännande lösning. :)

Även om jag själv aldrig skulle göra så, i samband med foder kommer jag definitivt att använa din idé i andra sammanhang framöver. d^_^b
 
Ja det kan vara en snygg avslutning på mga ställen som kakellister och där man inte vill fortsätta med en list runt hörnet osv.
Lycka till!

Raceman skrev:
Hmm... jag förstår din poäng Tossegubben. Du har hittat på en spännande lösning. :)

Även om jag själv aldrig skulle göra så, i samband med foder kommer jag definitivt att använa din idé i andra sammanhang framöver. d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.