M MagHam skrev:
Jag lovar, den frågan hade du inte fått nåt vettigt svar på av en människa heller ;)
Kanske om du hittat någon på deras tekniska avdelningar, men det är inte dom som sitter i support.
Det stämmer, supporten kunde inte heller lösa det. :)

Men Bot förstår inte ens frågan och det enda den tycks kunna svara på är om man vill titta närmare på deras sortiment.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Det stämmer, supporten kunde inte heller lösa det. :)

Men Bot förstår inte ens frågan och det enda den tycks kunna svara på är om man vill titta närmare på deras sortiment.
Jo... "big data"...:crysmile:
Om man gör det manuellt så är inte heller så enkelt för då måste man ha montageansvisningen.
https://www.ikea.com/se/sv/customer-service/returns-claims/spareparts/
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo... "big data"...:crysmile:
Om man gör det manuellt så är inte heller så enkelt för då måste man ha montageansvisningen.
[länk]
Stämmer jag har bottnat i ärendet idag :)

IKEA närmar sig Facebooks nivå på support.
 
  • Gilla
paralun och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Stämmer jag har bottnat i ärendet idag :)

IKEA närmar sig Facebooks nivå på support.
Jag brukar dra mig i det längsta innan jag ringer någon form av support över huvud taget. Oftast är det ändå ingen i andra änden som förstår vad jag pratar om och svaren jag får brukar bli därefter. Av någon anledning tror man ofta att jag är idiot och jag lyckas aldrig förklara att "allt du nu säger till mig har jag redan provat".
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Stämmer jag har bottnat i ärendet idag :)

IKEA närmar sig Facebooks nivå på support.
Jo och "AI" blir bara ett stort skämt om inte boten har en riktigt sökbar databas med komplett info. AI-boten går ju vilse direkt.

Sen är det här då den stora drömmen för olika företags kundtjänster och tex en sjukvårdsupplysning som 1177 att en användare använder en bot. Men jag betvivlar att man har råd med den här kompletta "big data" databasen samt en kraftfull sökmotor som boten behöver.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo och "AI" blir bara ett stort skämt om inte boten har en riktigt sökbar databas med komplett info. AI-boten går ju vilse direkt.

Sen är det här då den stora drömmen för olika företags kundtjänster och tex en sjukvårdsupplysning som 1177 att en användare använder en bot. Men jag betvivlar att man har råd med den här kompletta "big data" databasen samt en kraftfull sökmotor som boten behöver.
Just 1177 handlar ju helt och hållet om bot... ;)
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Jag tror diagnostik inom sjukvård kan vara bland det första som automatiseras, men provtagningen jobbar nog sjuksköterskorna kvar på långt längre
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Just 1177 handlar ju helt och hållet om bot... ;)
Jo men 1177 bygger ju på att en användare skriver in konkreta sjukdomar och sedan ploppar det upp länkar.
Med en AI bot kan man nog tänka sig symptom som leder vidare.

Sen "under the hood" finns det en databas, plus då själva databasarkitekturen.
Större bolag kör ju ofta en kommersiell databas med ofta stora kostnader.

Jag är ganska säker på att det är stora svårigheter att hantera vad AI-boten ska få rota i för info eller ej.
"Ojdå", nu berättade boten om att den här prylen ofta går sönder" osv.
 
H heimlaga skrev:
Det är är den stora faran med AI:
[länk]

Det har redan börjat hända och det är ett direkt hot mot demokratin.
Det du menar är att valpåverkan via sociala medier osv kommer kunna göras effektivare via AI? Det låter isådant fall rätt.

Det som också är rätt är att vi kan använda AI för att hitta sådan påverkan, vilket är nästan omöjligt annars pga datamängderna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Läste nyss det här. Intressant att man tycks kalla det "AI" för att göra det mer "hett". I mina ögon ser det mer ut som en klassisk synonymordbok...

[länk]
Vilket PK träsk de hamnat i. Öl har svagt manligt bias. Töntigaste jag hört. Hemma hos mig är det tjejen som dricker mest öl och jag dricker vin.
 
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilket PK träsk de hamnat i. Öl har svagt manligt bias. Töntigaste jag hört. Hemma hos mig är det tjejen som dricker mest öl och jag dricker vin.
Q.E.D :p
 
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Elon Musk ger sig in i AI (igen) och den ska då inte vara PK som han kritiserat Chat GPT att vara.

"Musk har upprepade gånger kritiserat bolaget för att ha tränat chattboten att bli ”woke”, alltså politiskt korrekt – och gillar inte heller Microsofts relation till Open AI. En rolig detalj är att han själv var med och grundade Open AI, men lämnade 2018. För det nya AI-projekt har han bland annat ögonen på forskaren Igor Babuschkin som jobbat på Alphabets AI-enhet Deepmind. Babuschkin berättar för The Information att projektet är i väldigt tidigt stadie, och att han inte officiellt accepterat erbjudandet. På tisdagen twittrade Musk en meme på en hund och orden ”based AI” (based brukar användas som motsats till woke). Ett perfekt namn för ett nytt bolag, påpekade hans följare"
https://www.svd.se/a/wAxQAP/svd-tech-brief-elon-musk-vill-bygga-rival-till-chat-gpt
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.