Tack LaZer, för tipset om sidan på NT:s hemsida där alla försäljningar stod! Nu har vi koll på läget! :D
//Svamparna
 
Jag har hört rykten om att det är redan några som ska flytta in på området. Flyttlasset ska tydligen gå nån gång nu i veckan. Vi som inte ens börjat med plattan...

Iofs så föredrar jag nog att flytta in lite senare när det inte är alltför mycket maskiner och jobbare där ute men en sommar i huset hade ju inte varit helt fel. Istället får vi njuta av promenaderna längs promenaderna med nytillskottet i familjen... ;)
 
...och så här ser han ut!
 
  • Aslanbus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad kul! Då ser du hur det växer fram steg för steg där ute. För oss går det sakta men säkert framåt. Vecka 20 är det dags för pålning för att några veckor efter gjuta grunden. Vecka 28 kommer huset men sen står allt stilla..semester i 3 veckor för leverantörer och byggare...jaja, den som väntar på nåt gott...Slutbesiktningsdatum är iaf satt till den 27 oktober så den 28 oktober går väl flyttlasset! JIPPI! :D
 
Imorgon är det dags att staka ut för pålning och på måndag sätter de pålarna i backen! Äntligen börjar det hända saker där ute!
:)
 
Hej alla nya grannar! Var ett tag sen jag var inne på den här sidan De betyder inte att jag inte följer vad som händer här. Och framför allt de som inte händer på nybygget. Bosse J trodde att huset tomt 54 hade kommit. Det hade ju varit roligt förstås Eftersom jag har tomt 54 så vet jag att så inte är fallet. Den här veckan kommer tre Eksjöhus, tror jag.Tomt 64 kom under måndagen. I dag har jag inte varit o tittat än Men kan nog gissa att det kommit ett till. V.17 kom tomt 63. Vårt hus kommer v 22.
 
Åkte en sväng i ert område idag! Många hus blir det!! Om ni hör någon som vill hitta någonstans att dumpa schaktmassor omgående så tar jag gärna emot dem på vår tomt i Svärtinge.

Skicka ett PM om det finns någon som är intresserad.
 
Jippihej! Äntligen rör det ordentligt på sig på Stensoppsgatan!
Pålarna är i backen, fjärrvärmen är dragen, vatten o avlopp är klart och plattan är gjuten...och idag kom huset!

Vilken känsla! Det blir så bra!

Igår såg det ut så här:



...
 
  • grunden060711.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...och idag kl 7:00 började de sätta upp väggarna...och då var vi där. Det sista vi såg innan vi åkte strax före lunch var det här:



Innan dagen är slut kommer fler bilder att tas..jag lovar att dela med mig..
 
  • husresning1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gratulerar får man väl säga. En del här på forumet säger att det nästan är som att få barn när huset kommer..........vi får vänta till 13 september innan vi vet :)

Var inne och tittade på hemsidan och huset såg ut att bli kanonfint. Lycka till med allt nu och hoppas resningen går bra för er.


Lägg gärna ut lite bilder för det är alltid kul att se hur det går för alla andra.



/Jag/vi som bygger i Karstorp några 100 m från Fredriks hus

 
Jasså Douglas, det duger inte att skriva till oss i Svärtinge längre?! ;)
 
Nae jag drar mig närmare Karstorp........... ;) Nej har mest läst bara och inte skrivit, lite dåligt >:( (Har skrivit samma i Svärtingetråden som nedan................)

För oss händer det saker hela tiden. Mycket jobb och slit eftersom man envisas med att göra massa jobb själv........ plus att man jobbar hela dagarna så det blir mest att stupa i säng.
Nu har vi sprängt för några veckor sedan 200kvm. Gick riktigt bra men det blev enormt med massor och tokstora stenar på ca 4 ton enligt grävaren.
Vi har sågat ner ca 25 stora träd, röjt sly och grävt för avloppet 145 m och jobbat med det för att idag börja med att fylla över avloppet och vår slänt på tomten med all sprängsten. Håller på att lägga in massa bilder på hemsidan så det kommer.....

Hur går det själv då Brodén. Hur långt har ni kommit nu. Sätt in lite bilder för det är kul att se.

Nä nu ska det sovas.......... :-X
 
Man blir så förbannad!

Det har varit inbrott i några av husen, däribland vårt. Deras byte i vårt hus var så mycket som en grovdammsugare som vi precis köpt in coh en sladdlös skruvdragare som byggarna lämnat över natten. Vi hade väl tur ändå kan man säga. de förstörde inget hos oss, de klättrade bara emellan taket och husväggen eftersom vindskivorna inte var uppe än, hos andra krossades det visst fönster också. Där stals det desto mer också, mängder av verktyg som byggarna lämnat kvar, sen vet man ju inte om det fläskats på för försäkringens skull...*suck* Så om nån blir erbjuden verktyg till kanonpriser så kan ni ju ha i åtanke att det kanske kommer från Brånnestad.

Jag har för övrigt haft fullt upp med att måla hus och ha semester så tyvärr har det inte lagts in några bilder än..men det kommer, det kommer..

Och ja, Douglas, det kan nog kanske jämföras med att få barn..lyckan är stor här hemma just nu..och äntligen har man börjat inse att vi faktiskt ska flytta till hus..även om det verkar otroligt just nu. Lägenheten är iaf uppsagd och jag hoppas verkligen att huset blir färdigt i tid..annars blir det rörigt..

Nej, om man skulle ta och jobba lite också..första dagen efter semestern..;)
 
Tjenare Stensoppsgatan! Tråkigt att höra om era inbrott. Jag antar att korparna flyger lite var stans i landet just nu. Hörde att de har "besök" på i stort sett alla byggen i södra Sverige.

Hur har ni det efter mosunregnen? Fick ni in något regn eller har era snickare fått på pannorna på taket? Jag tänkter höra om ni känner några av Vallsjöhusbyggarna i Brånnestad? Jag är intresserad av att komma i kontakt med dem. Hänvisa dem gärna till forumet eller vår hemsida.
 
Nu har jag fixat till en ny webbsida där man ska kunna följa upp vad som händer på vårt bygge! Varsågod och kliv in! Skriv gärna en rad i gästboken!

http://www-und.ida.liu.se/~aleru686/project/start

Webbsidan är gjord som ett projekt i en sommarkurs jag går så kom gärna med synpunkter! Jag försöker få till ett bra album, men det jag har får duga så länge! Om nån har förslag så tar jag gärna emot dem!

Enjoy!
:D
/Stensoppsgatan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.