Karlia
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Doris säger att det inte alls är hon som har klöst på soffan så att det hänger ut stora trådar. :thinking:
Doris oskyldiga blick fick mig att faktiskt titta på soffan. I mitt huvud var det "några trådar", förmodligen var det så innan Signe kom och raskt lärde sig var det gick bra att vässa klorna..

Så här var det i själva verket : Sliten röd soffkant med trasigt tyg och fransiga trådar efter kattens klösande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det finns gränser för hur det ska se ut.. Nytt tyg och temporär lösning: Närbild av en soffas hörn med nytt rött sammetstyg efter klösskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får se vad kissarna tycker om sitt nya klöstyg. Två katter, en med oskyldig blick och en som vässar klorna, illustrerar skadad sofftyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För övrigt kan jag inte rekommendera miosoffor vad gäller tygets hållbarhet.. Vet inte riktigt vad för tyg som kan hålla. Kraftigt sammetstyg är vad jag ersatt med.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Minoo är faktiskt duktig på att vässa klorna på rätt ställe (sin klösbräda, eller träden utomhus). Soffan får vara ifred. Till och med vävtapeten, som jag var övertygad om måste vara oemotståndlig för en katt, har klarat sig nästan helt utan angrepp.
Vit och brunfläckig katt som sover på en grå filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Maria T
Men det går ju inte att låta bli att älska dem ändå, massakrerade möbler eller inte. Min ena sysslings två katter har totalt demolerat en finfåtölj från Svenskt Tenn, och det tyget ska ju vara sååååå hållbart. Jomenvisst. Fåtöljen ser i sig ut som en installation nu, där faktiskt det mesta av stoppningen tittar ut och trästommen kan skönjas, men eftersom det verkar som att det är klösmöbeln nummer ett och resten av bohaget är ointressant så kommer det att så förbli tills kisarna har tassat vidare s a s.
 
  • Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Jag trodde när jag köpte nuvarande soffan att jag skulle kunna lära Svea att inte använda den som klöspelare. Det kunde jag inte. Signe lärde sig snabbt vad Svea gjorde. Vi har haft soffan i fem år, klär jag om hörnet vartannat år kommer den se ok ut.

Självklart kan jag inte skylla på kissarna att jag inte varit tillräckligt bra på att lära dem att lämna den i fred!
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Doris oskyldiga blick fick mig att faktiskt titta på soffan. I mitt huvud var det "några trådar", förmodligen var det så innan Signe kom och raskt lärde sig var det gick bra att vässa klorna..

Så här var det i själva verket :[bild]

Det finns gränser för hur det ska se ut.. Nytt tyg och temporär lösning:[bild]

Får se vad kissarna tycker om sitt nya klöstyg. [bild]

För övrigt kan jag inte rekommendera miosoffor vad gäller tygets hållbarhet.. Vet inte riktigt vad för tyg som kan hålla. Kraftigt sammetstyg är vad jag ersatt med.
Det var en snygg reparation :ok:
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Tack Jag har klätt om/renoverat några soffor, jag borde aldrig ha låtit det gå så långt.
 
yonna yonna skrev:
Jag gillar de som skaffar djur för visst uppdrag. Katten Gustav har säkerligen ett rikare liv än min jycke som bara vräker sig i (min) säng och i soffan.
Jag har funderat på det här @yonna, för jag håller med dig. Tyckte synd om Doris när vi kastrerade henne, för jag undrar vad hennes mål med livet nu ska bli. Inga kattungar att skydda och vårda, hon är för feg för att jaga råttor eller fåglar tror jag (har sett hur rädd hon blir när en fågel som hon smyger på rör på sig) och hon får ju all mat av oss. Kanske blir det att hon ska försöka inta vår tomt som sitt revir som blir hennes uppdrag här i livet?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Z
Katt som ligger i skuggan bland gröna växter och gräs, ser på kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Djungelkatt i värmen:D
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Vadå, jag bara ligger här lite ju...
Kan inte rå för om brorsan är lite nojjig när han ska äta..?
En orange katt som äter och en vit katt som ligger på rygg på ett mörkt köksgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Katt dricker vatten från en fontänliknande vattenskål som liknar en bidé, intill en matskål på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skrev i ett tidigare inlägg att fontänen ser ut som en pissoar, men det är nog en bidé.
 
  • Haha
  • Gilla
Igen och 11 till
  • Laddar…
G
Idag kom vattenfontäner till syrrans katt.
 
  • Gilla
Igen och 7 till
  • Laddar…
Hur många här kör GPS tracker på sina katter? Jag skaffade en häromdagen och det är ju hur underhållande som helst! Jag kör Tractive GPS :)
 
P pennybridge skrev:
Hur många här kör GPS tracker på sina katter? Jag skaffade en häromdagen och det är ju hur underhållande som helst! Jag kör Tractive GPS :)
Hur stor är sändaren som du sätter på katten?
 
Han gör det mesta med stil våran Rasmus. :heart:
En långhårig, orange katt sover stilfullt på ett balkongräcke vid solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Keiller och 19 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Hur stor är sändaren som du sätter på katten?
Den är som en mindre cigarettändare. Väger inte speciellt mycket heller. Han verkar inte störa sig av den vad jag märkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.