MultiMan
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Doris följde med på en tur i helgen och nu när vi kom hem var det första hon gjorde att kuta upp i äppelträdet för att kolla fågelholken.
Första katten jag sett som liknar en Ewok. :D:heart::geek:
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Så härligt att vakna i en bajsig säng, eller hur? Sicken bebis! Hade själv en kattunge som tyckte det var en bra idé att väcka mig (aldrig maken), genom att sätta sig på täcket och kissa. Visst vaknade man...
Vi har ju sluppit bajsandet ett tag nu men 3 nätter i rad har han faktiskt just kissat i sängen. urk! Det har varit på sambons sida varje gång han kissat, undrar om det är samma grej du beskriver. Riktigt jobbigt, jag är superkänslig för lukter också. Måste köpa en sådan där urine off för hur mycket vi än tvättat så tycker jag det luktar

edit: vår katt har dock gjort det även på dagen vid ett tillfälle. Och det är inte att han inte gillar sanden, för han går på lådan. Idag har det inte hänt på dagen, så hoppas innerligen den fasen är över
 
Fadai
Det brukar gå över, tack o lov. Jag kan varmt rekommendera bikarbonat, det neutraliserar lukt mkt effektivt. Finns på nätet i större förpackningar. De flesta (dyra) medel i handeln innehåller just bikarbonat. Kan strös ut i ex sängen, sen dammsuger man den. Funkar även bra som tvättmedel. Googla så finner du många tips.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Första katten jag sett som liknar en Ewok. :D:heart::geek:
Ja det gör hon :crysmile:
Den figuren hade jag missat.
 
Fadai Fadai skrev:
Det brukar gå över, tack o lov. Jag kan varmt rekommendera bikarbonat, det neutraliserar lukt mkt effektivt. Finns på nätet i större förpackningar. De flesta (dyra) medel i handeln innehåller just bikarbonat. Kan strös ut i ex sängen, sen dammsuger man den. Funkar även bra som tvättmedel. Googla så finner du många tips.
Hittar faktiskt ingen artikel om att man ska använda det torrt. En artikel nämner man ska strö det i kattsanden, vi kör ever clean och de har väl redan löst de bitarna. Någon annan artikel skriver man ska blanda ättika och bikarbonat.

Men du menar man ska strö det torrt? Först göra rent fläcken och sedan strö eller?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har ju sluppit bajsandet ett tag nu men 3 nätter i rad har han faktiskt just kissat i sängen. urk! Det har varit på sambons sida varje gång han kissat, undrar om det är samma grej du beskriver. Riktigt jobbigt, jag är superkänslig för lukter också. Måste köpa en sådan där urine off för hur mycket vi än tvättat så tycker jag det luktar

edit: vår katt har dock gjort det även på dagen vid ett tillfälle. Och det är inte att han inte gillar sanden, för han går på lådan. Idag har det inte hänt på dagen, så hoppas innerligen den fasen är över
ättika i skoljmedelsfacket. Ättika tar även bort doften av urin för katten. Tycker ni att sängkläderna luktar ättika så häng ute på vädring så försvinner det
 
  • Gilla
em72 och 2 till
  • Laddar…
Fadai
Exakt! Rengör och strö ut. Låt det vara 20-30 min innan du tar bort. Du kan även lägga bikarbonat tillsammans m tvättmedlet när du tvättar sängkläderna. En halv till en dl brukar jag ta. Jag har alltid en sprayflaska m bikarbonat och vatten redo, till allt möjligt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fadai
K Keegan skrev:
ättika i skoljmedelsfacket. Ättika tar även bort doften av urin för katten. Tycker ni att sängkläderna luktar ättika så häng ute på vädring så försvinner det
Ättika är ok, men jag tycker bikarbonat är bäst.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jaha, det kostade 7.800 kr för att få reda på att katten bara är kinkig och därför vägrat äta de senaste tre dagarna...
Veterinärens mat dög minsann och självklart på en söndag också, dyrare måltid får man söka länge efter...

Men,jag håller fortfarande handen uppe och gillar katter!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Ena kisse kinkig här.. Viss mat är det enda som går att äta tills det inte är gott längre, oftast när matte bunkrat ordentligt med det som var rätt sort..
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Skönt att det inte var något allvarligt, trist att det blev så dyrt att ta reda på det! Stackars kisse som måste på utflykt för att få acceptabel mat:D
 
Vår katt gillar inte Royal Canin men Nutrima älskar han. Den senare innehåller inte spannmål, kan vara det
 
17 år sedan jag hade kattunge så minnet kan svikta, men jag mins inte att Molle inte drog ut tungan vid lapande, är detta normalt? Han får ju dricka så länge för att få något :)

 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Karlia
Tror det är normalt, katter är olika. Svea äter försiktigt, först slickar hon i sig såsen, sedan försiktigt bit för bit. Signe slaskar i sig allt, dräller på golvet, hoppat upp för att slicka ur kartongen, hoppar ner för att äta från Sveas tallrik..
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Min Lilo är också kinkig emellanåt. Brukar ha 4-5 olika sorter så kan man byta när suget sviktar.
Sen har jag märkt att mat som ställs inne och bara rynkas näsan åt funkar alldeles utmärkt om jag flyttar ut det till altantrappan 50 cm bort. Passar det inte ändå så får hon inget annat (bortsett från torrfoder och vatten) utan byter till annat märke vid nästa måltid.

Husdjurs mat- och vattenskålar på en matta inomhus nära en öppen dörr som leder till en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.