Forest Field skrev:
Jag köpte en Husqvarna Rider 13 RS den 18/8 2005. Hann väl klippa 3-4 gånger den säsongen. När jag på hösten gjorde rent klippbordet var det fullt med gravrost. Det verkade saknas grundfärg o täckfärgen lossnade i stora sjok. Efter mycket tjat fick jag ett nytt klippbord året därpå. Tyvärr är rostskyddet/lackeringen lika totalt undermålig på det nya. Ny reklamation till åf o HVA men nu utan resultat. Så om de inte har förbättrat rostskyddet avråder jag å det bestämdaste att skaffa en Husqvarna.
Skumt, jag köpte min Rider 13 RS vid samma tidpunkt och den är helt OK.
 
Milkshaken
Skit i skräptraktorer, kolla efter en bättre beg riktig maskin med Frontklipp och Hst... grejen är den att man måste vara snabb... Man får inte tveka, för då köper någon annan maskinen istället...

Kolla alltså efter en minst 12hk Hst, frontklipp.... gärna 4wd, men dom är oftast svindyra även som beg. Jag tror personligen du kommer bli besviken om du köper en vanlig trädgårdstraktor, av enklare modell...
Har du lite eller inga buskar, träd eller dyl, så kan det funka med traktorerna, men annars är det en klar skillnad i en maskin med frontklipp...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.