5 721 läst · 27 svar
6k läst
27 svar
Ärendehanteringsystem för hemmet
Jag tycker Evernote funkar dåligt som ärendehanteringssystem. Är en nöjd användare i övrigt, betalar till och med för tjänsten, men det är mycket mer minddump och digitalt arkiv som jag använder det som. Jag har dock funderat på att använda något typ av ärendehanteringssystem för hemmet, så denna tråd är högst intressant. Bugzilla borde funka tycker jag.
Jag har trello, inget ärendehanteringssystem egentligen men skapar ett ark per årstid (samt en snarast och "framtida planer" där jag lägger till saker som ska göras - bra för prioriteringar och att saker inte ska glömmas bort
kanbanery.com eller wunderlist.com
Inga egentliga ärendehanteringssystem men nåt i stil med jira känns ju rätt overkill. Läs på lite om Kanban. Det är ett bra sätt att visualisera och htitta flaskhalsar.
Inga egentliga ärendehanteringssystem men nåt i stil med jira känns ju rätt overkill. Läs på lite om Kanban. Det är ett bra sätt att visualisera och htitta flaskhalsar.
Det här är jag också intresserad av!
Jag och frun har ICA-appen och där kan man ju ha handlingslistor som synkas mellan telefonerna, sjukt smidigt.
Borde finnas något liknande för alla småsaker man ska göra på huset. Evernote är bra men känns för stort...
Jag och frun har ICA-appen och där kan man ju ha handlingslistor som synkas mellan telefonerna, sjukt smidigt.
Borde finnas något liknande för alla småsaker man ska göra på huset. Evernote är bra men känns för stort...
Medlem
· Stockholm
· 2 189 inlägg
Vi kör wunderlist för inköp, en lista per ungefärlig kategori (mat, Ikea, renovering...) men för TODOs har vi provat Google apps, trello och post-tis utan att riktigt fastna för någonting.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 inlägg
Vi kör Wunderlist för alla todos. En lista per ämne och projekt med stående inslag som "att handla" och "fixa på huset". Försöker sortera viktigast överst.
Gemensam lagring av dokument i Google drive. Samt delade kalendrar.
Trello kör vi på jobbet, mer projektledning än todo tycker jag. Förvisso kan man använda plugin mellan tex gmail och skapa kort i trello.
Gemensam lagring av dokument i Google drive. Samt delade kalendrar.
Trello kör vi på jobbet, mer projektledning än todo tycker jag. Förvisso kan man använda plugin mellan tex gmail och skapa kort i trello.
Renoverare
· Stockholm
· 18 213 inlägg
Jira är störst på ärendehantering, men annars kan ju redmine ett bra open source alternativ, båda måste dock hostas på en server
https://www.atlassian.com/software/jira
http://www.redmine.org/
https://www.atlassian.com/software/jira
http://www.redmine.org/
Liknande trådar
-
230V från elbil, avlasta elförbruking till hemmet?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
"Heltäckande" system för övervakning av hemmet
Villalarm & Hemautomation -
Val av internetlösning/leverantör för att kontrollera hemmet pa distans
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Hur inreder ni för att göra hemmet mer unikt och färgglatt?
Inredning -
Varför kom min sålda lägenhet aldrig till Hemmets slutpriser listan?
Köpa & Sälja hus