Synd att bara få uppmärksamhet när det fungerar dåligt. Någon som har beställt något från Swedendro senaste tiden och vet om de har fått ordning på sin näthandel?
 
richardtenggren
Jag handlade en fräsmall för grytgångjärn i början sommaren, ringde och kollade lagerstatus och den levererades på några dagar. :)
 
Om jag ska vara objektiv & ärlig kring denna fråga tycker jag att Swedendro är en trevlig butik med bra sortiment & jag har fått snabbt svar på de frågor jag haft. Kritiken jag har är lagerstatusfunktionen på deras hemsida. I de beställningar jag gjort har vissa varor stått listade som ”i lager” eller ”3-5 dagars leverans”. Detta har i vissa fall varit felaktigt & väntetiden på dessa varor har varit veckor eller i vissa fall månade. Jag har förståelse för pandemin osv. men de borde kunna ha ett bättre system för att uppdatera sitt lagersaldo. Jag har löst det genom att ringa dem innan jag lägger mina beställningar & får då direkt svar på om varan finns i lager eller ej.
 
  • Gilla
FemTummar och 1 till
  • Laddar…
Jag hade liknande erfarenhet för ett par år sedan, där leveransen tog tid och jag inte fick svar på mina mail. Efter att ha kollat länge vilken svarv jag skulle köpa så var det bara Swedendro kvar som alternativ. Jag beställde en svarv, 166 kg, och 9 andra artiklar. Efter 6 dagar levererades alla artiklar till mig i Ångermanland. Jag var mycket imponerad och allt gammalt var förlåtet :) Hoppas de fortsätter i den stilen.
 
  • Gilla
Dheri och 3 till
  • Laddar…
Jag ringde Swedendro vid två i dag och beställde en såg med hemleverans. Eftersom de haft utmaningar tidigare valde jag att ringa, för att verkligen kolla att de hade i lager och att de skulle skicka. Den fanns i lager och de trodde de skulle hinna skicka den i morgon.

1:45 efter jag ringt stod sågen hos DHL i Växjö och jag hade fått leveranstid 10-14 i morgon. Snygg uppryckning mot problemen de haft tidigare.

Nu ska vi bara se vad DHL kan göra för att strula till det…
 
  • Gilla
stigen och 8 till
  • Laddar…
20 timmar från beställning till att leveransed stod i garaget, så för min del känns det som att "krisen i Växjö" är över.

Ett plus till DHL också, som istället för tomtgräns som avtalat körde slalom mellan bråte och maskiner och ställde den på plats längst inne i garaget.
 
  • Gilla
fartow och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
20 timmar från beställning till att leveransed stod i garaget, så för min del känns det som att "krisen i Växjö" är över.

Ett plus till DHL också, som istället för tomtgräns som avtalat körde slalom mellan bråte och maskiner och ställde den på plats längst inne i garaget.
Problemet har inte vart när man ringer utan webbbeställningar.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Problemet har inte vart när man ringer utan webbbeställningar.
Senaste gångerna jag eller andra i min närhet beställt via nätet har leveranserna gått iväg enligt förväntan. Enda jag haft att invända på senare tid är att det inte gått att få någon retursedel när man velat returnera något.
Men eftersom det ändå inte är gratis retur så spelar det ingen större roll, det är ju bara att skriva adressen på paketet.
 
  • Gilla
fartow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.