Ovan specialdynamit, knallskott eller vad det nu är skall jag spränga med ikväll på egen hand, festligt va!! ;D

Får se hur det går, har hyrt kompressor som går att dra efter bilen samt en luftdriven bergborr. Det som skall sprängas bort är inte så mycket kanske 2-3 kvadrat. Fast det blir visst ändock till att borra ett antal hål med 20-30cm mellanrum. Sedan häller man i vatten, stoppar i knallskottet, lägger över lite mattor och så pang :surprised:. Om vattnet läcker ut via några sprickor häller man i tapetklister.

Allt enligt min grävarkille.

Återkommer om resultat hälsar Ingvar
 
Ja det skall bli spännande att höra om du lyckades...
Sab
 
JO Faktiskt!! Det går strålande, det gäller dock att borra minst 60cm något snett ut mot där man tänkte att kraften skall gå, sedan häller man i vatten, stoppar i 1 eller två patroner längst ned och sedan skruvar man på en pryl på toppen med själva tändhatten. Sedan på med ett gäng sprängmattor och den stackars Kina mattan som nu gjort sitt. Drag i dragsnöret och PUFF. Mattorna flyger iväg en 3-4 meter.

Första laddningen sköt iväg en liten sten säkert 50 meter. Vi missade lite med mattorna där tror jag.

Det här grejar nästan vem som helst, det stökiga är att borra men jag hyrde en med kompressor, har fått för mig att den är lättare att hålla i samt mer kraft, vet inte om det stämmer för en Kobra har jag aldrig testat.

I morgon fortsätter detta lustiga jobb, skall spränga bort cirka 1*2*1 meter.

Var min grävarkille fått prylarna ifrån har jag ingen aning om, jag har heller inte läst något om det på nätet.

Hälsar Ingvar
 
Tufft att du gör det själv!

Men är inte dina mattor lite väl lätta om de flyger 3-4 meter? Låter farligt  ;)
 
Jo faktiskt, det är just den prylen.. i denna tappning heter den dock något annat, bunker buster, eller liknande ;D

Hälsar IW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.