Vet du vilken Amik du har? Har går igenom alla och kan inte hitta någon med jord. Kan du ta helbilder på hur det är kopplat?
 
Johanox1 Johanox1 skrev:
Vet du vilken Amik du har? Har går igenom alla och kan inte hitta någon med jord. Kan du ta helbilder på hur det är kopplat?
kan försöka göra det när jag har tid över, men annars är det som jag ritat. Jag har även en bild på hela relädelen, nedan. De två vänstra trådarna kommer från proppskåp. De två mittersta kommer från värmekabeln från golvet. De två högra är sensorkablarna, från golvet.
Elrelä med trådar från proppskåp, golvvärmekabel och sensorkablar anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, du behöver flytta slingans trådar ett steg till höger, märkligt att det inte stämmer med manualen.

Om du vågar dig på en mätning kan du även verifiera att du har 230v ut på 3,4 när termostaten värmer.
 
alm82 alm82 skrev:
Ja, du behöver flytta slingans trådar ett steg till höger, märkligt att det inte stämmer med manualen.
tack! Och har du en aning om vad jag ska göra med jordplinten (som nu kommer vara tom efter flytten)? Jag bör väl ha jord där det faktiskt är markerat jord?
 
Det kan du skippa, det finns inget i termostaten att jorda (plast) tanken är att man ska använda den som en kopplingspunkt för att skarva ihop ink skyddsjord och skyddsjord till slingan men det är bättre att använda en toppklämma.
 
  • Gilla
fuentes
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.