Hej!
Upplever ni forumet som stabilt? Försökte logga in från (ehrmm..) jobbet i fredags em, och även tidigare i veckan, och då blir bilden bara vit och den står och "laddar" utan att nåt händer. Resten av bygghus siten går utmärkt att surfa runt på.

Är lite orolig att nya forumet fastnar i nåt filter IT har satt upp på jobbet...
 
Det är nog inte forumet det är fel på tyvärr...
 
Forumet funkar bra, men gör sökfunktionen det?

Jag sökte på "FTX" och fick noll träff!
 
Forumprogramvaran är väl beprövad, flertalet av världens största forum använder vBullet.

Att ni inte får några träffar på FTX beror på att sökindexeringen just nu är inställt på att indexera ord med minst fyra bokstäver eller fler. Ju färre bokstäver man indexerar, desto större blir sökindexet, och desto mer belastas servern vid sökningar... Så det är inte inställningsfråga alltså.

/M
 
Consensus skrev:
Jag sökte på "FTX" och fick noll träff!
Sök på ftx* så får du 36 träffar.
 
imported_Charlie skrev:
Hej!
Upplever ni forumet som stabilt? Försökte logga in från (ehrmm..) jobbet i fredags em, och även tidigare i veckan, och då blir bilden bara vit och den står och "laddar" utan att nåt händer. Resten av bygghus siten går utmärkt att surfa runt på.

Är lite orolig att nya forumet fastnar i nåt filter IT har satt upp på jobbet...
Har samma problem på jobbet. det är väl vår arbetsgivares iT-policy som gör sig gällande:mad:
 
Ni som har problem med, testa att rensa cache-minnet och att ta bort byggahus.se-cookies.

/M
 
Löste sig för mig efter rensning av cookies mm. Hade detta problem med Firefox.
 
Efter lite testande verkar det som att det är forumets huvudsida (byggahus.se/forum) som "fastnar" nånstans på vägen. Skriver jag in länken direkt till ett ämne (t.ex. byggahus.se/forum/juridik) fungerar det. Lutar åt att det är nån brandvägg, server eller nåt på vägen som inte är kompatibel med nya forumet.
Nu är ju frågan hur man får IT att göra nåt åt saken ....
 
Ja, törs man ta upp privatsurfande eller får man sparken direkt:rolleyes:
Ska prova som du att skriva ämnesnamnet direkt. Tror det är brandväggar som ställer till det.
 
Som sagt se till att rensa allt vad cache och cookies heter. Det ligger en omstyrning på vägen in till forumet som verkar kunna få firefox att bli lite kingig ibland
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.