Milkshaken
Härligt med en liten jämförelsedebatt i maskiner..:)

Själv har jag kört en hel del proffesionellt med nämnda maskiner, och tycker att De-Walt är ett överskattat märke.. Dom satsar hårt på att profilera sig, med olika lösningar, men kolla deras tigersåg, med snäppan till att byta blad med... funkar ok dom tio första ggrna, sen kommer det in en massa skit i och då kärvar snäppen...
Överhandssågen har mjukstart, och det är det enda jag tycker är positivt, men känslan i maskinen, och smidigheten är inte bra, liksom att den är ranglig i konstruktionen...
Dom batteridrivna maskinerna är medelmåttiga..
Milwaukee är den skruvdragare jag rankar 2.a efter den bästa som är Panasonic vilken maskin.. Där andra maskiner bara orkar en 120mm skruv, där kan man lätt köra i 200mm skruvar en efter en efter en efter en....
Milwaukeen upplevs av många vara tung, men för mig känns den väl balanserad...
Boschen (Blåa) upplever jag bara ha halva kapaciteten mot dom andra 2.
 
Det er klart at det er bra maskiner fra festools, makita osv. Men ikke alle trenger de.

Ikke alle kjøper Mercedes S-klasse, selv om det er en heftig bra bil med teknikk og sikkerhet. Prisen er også deretter. Man kommer også fram med en Volvo V50.

Sånn er det i verktøy verden og, selv om det er lettere å finnansiere en proffdrill enn en luksus bil :).

Det jeg hater på jord er alle de kina maskinene som har null verdi (fmed å undantag)
 
Milkshaken
Logiman: du har rätt i det du skriver sist.... Lågpris duger oftast gott... Grejen är att många hemmapulare använder sina batterimaskiner så lite så batteriet ligger och drar ur... alltså att dom glöms bort, ... batterier ska underhållladdas med jämna mellanrum... och då e de självklart bra med billiga saker..
Vad gäller billighetsmärken så finns det tester på att Rustas BRUKSBO är dom bästa av lågprisarna.... Vad gäller kvalitet och styrka... Dock gäller samma sak i batteriruttenheten....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.