stake skrev:
Der är alltså inte främst deras affärsidé som är problemet utan att de använder sitt register till att kartlägga exempelvis Sverigedemokrater och sälja det till Expressen, sen att ägaren är gammal Afaaktivist så ligger det nära till hands att anta att detta register används till mer än Du vill erkänna att du förstår.

@ joflopp flera Fd personer från Afa jobbar på expo, en rätt tydlig koppling om du frågar mig. Vidare så fixade piscatus. Uppgifter om sverigedemokrater,sålde det ttill Expressen som hängde ut dom som näthatare och ett par dagar senare exploderar en bomb hos en barnfamilj där pappan blivit uthängd. Piscatus-->Expressen-->Afa.

Och med fel åsikter menar jag såna som anses kontroversiella av ledande politiker och chefredaktörer och journalister. Det kan vara sdare eller "kapitalister" eller vad som, imorgon kanske det är något annat som anses vara fel åsikter.
Vänta lite nu.
1) Piscatus har en tjänst som kan liknas vid Big Data för offentliga handlingar inom EU. De säljer även en konsultverksamhet i att söka i deras tjänst.

2) Expressen har tydligen skrivit en artikel om näthatare som är kopplat till främlingsfientlighet.

3) En bomb exploderar hos en så kallad näthatare.

Piscatus kan inte hållas för ansvariga för bomben mer än den grundlagsskyddade tryckfrihetsförordningen som reglerar utlämnandet av offentliga handlingar kan hållas för ansvarig. Expressen kan näpperligen hållas som ansvariga för vad någon utomparlamentarisk galning tar sig till. Jag gissar att deras artikel inte uppmanade till att spränga någon i luften eller innehöll ritningar eller länkar till ritningar till lämpliga bomber?

Att Expressen skulle vara i maskopi med den AFA låter lite... barockt. Jag har svårt att tro att Bonnier har några som helst sympatier med den autonoma vänstern, men jag har ju haft fel förr. :)

Sedan frågade jag inte vad som avsågs med personer med fel åsikter. Jag undrade om du kan förklara på vilket sätt Piscatus för register över "personer med fel åsikter" då de uppenbarligen inte gör någon selektering över vilka dokument de samlar in.
 
Väntar fortfarande på tips hur man kan får ett registerutdrag från registret samt hur man ska göra för att avregistrera sig. Kanske bara att ringa eller maila??
 
Nimajneb skrev:
Väntar fortfarande på tips hur man kan får ett registerutdrag från registret samt hur man ska göra för att avregistrera sig. Kanske bara att ringa eller maila??
Följande från personuppgiftslagen (1998:204) borde väl gälla angående "registerutdrag". Så egenhändigt undertecknad ansökan är antagligen bäst. Fnuttarna runt termen registerutdrag på grund av att begreppet från gamla datalagen inte verkar användas i personuppgiftslagen.


26 § Den personuppgiftsansvarige är skyldig att till var och en som ansöker om det en gång per kalenderår gratis lämna besked om personuppgifter som rör den sökande behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter skall skriftlig information lämnas också om
a) vilka uppgifter om den sökande som behandlas,
b) varifrån dessa uppgifter har hämtats,
c) ändamålen med behandlingen, och
d) till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna lämnas ut.

En ansökan enligt första stycket skall göras skriftligen hos den personuppgiftsansvarige och vara undertecknad av den sökande själv. Information enligt första stycket skall lämnas inom en månad från det att ansökan gjordes. Om det finns särskilda skäl för det, får information dock lämnas senast fyra månader efter det att ansökan gjordes.
Information enligt första stycket behöver inte lämnas om personuppgifter i löpande text som inte fått sin slutliga utformning när ansökan gjordes eller som utgör minnesanteckning eller liknande. Vad som nu sagts gäller dock inte om uppgifterna har lämnats ut till tredje man eller om uppgifterna behandlas enbart för historiska, statistiska eller vetenskapliga ändamål eller, när det gäller löpande text som inte fått sin slutliga utformning, om uppgifterna har behandlats under längre tid än ett år.
 
D09
Skickade för skojs skull iväg en fråga om jag förekommer i deras register och hur jag utgår från desamma.

Samt vad sökningar kostar :)
 
Nu är du med i registret! Alla som är mot deras register ska vara med i registret.
 
D09 skrev:
Skickade för skojs skull iväg en fråga om jag förekommer i deras register och hur jag utgår från desamma.

Samt vad sökningar kostar :)
Du frågade inte samtidigt hur man ska bära sig åt för att spärra att dom inte kan göra en sökning på dig själv?
 
D09
injonil skrev:
Nu är du med i registret! Alla som är mot deras register ska vara med i registret.
Kanske ska förvänta mig en bomb i brevlådan imorgon ;)
 
D09
Nimajneb skrev:
Du frågade inte samtidigt hur man ska bära sig åt för att spärra att dom inte kan göra en sökning på dig själv?
Nä, den frågan missade jag men frågar det när och om jag får svar. :)
 
D09 skrev:
Kanske ska förvänta mig en bomb i brevlådan imorgon ;)
Jag ska bara leta upp din adress på det där pictasses eller vad de nu hette så kanske jag kan fixa en julbomb. Gillar du dom med chokladsmak eller har du någon annan favorit. :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hur stor är chansen att AB skulle driva en av sina vanliga drevhatarkampanjer att "alla" ska avregistrera sig från registret inkl bifogad kupong eller mailadress? :cool:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Alfredo skrev:
Jag ska bara leta upp din adress på det där pictasses eller vad de nu hette så kanske jag kan fixa en julbomb. Gillar du dom med chokladsmak eller har du någon annan favorit. :D
Helst sockerfri ;)
 
D09
Nimajneb skrev:
Hur stor är chansen att AB skulle driva en av sina vanliga drevhatarkampanjer att "alla" ska avregistrera sig från registret inkl bifogad kupong eller mailadress? :cool:
Förmodar att dom kommer svara att dom endast är en sökmotor och själva inte besitter några register.

Foliemössa eller ej så tror jag på kopplingen mellan företaget och AFA samt våldet mot oliktänkande..

Men det får väl framtiden utvisa.
 
Du menar som The pirate bay? :cool:
 
D09
D09 skrev:
Förmodar att dom kommer svara att dom endast är en sökmotor och själva inte besitter några register.

Foliemössa eller ej så tror jag på kopplingen mellan företaget och AFA samt våldet mot oliktänkande..

Men det får väl framtiden utvisa.
Läste att dom får alla dombeslut i pdf format varje dag som sedan skannas in med ocr och gör det sökbart.

Detta måste ju innebära att dom har egna register.

Sen verkar det som dom inte lämnar ut info till någon som inte har presstillstånd..

Om dom någonsin säljer någon info ;)
( foliemössa )

Dom hade massa reklam där dom tiggde pengar efter senaste uthängningen av näthatare

En lustig grej är att Aschberg och annat folk åker runt och knackar dörr hos de personer som de avslöjade när någon hackade sig till register hos avpixlat eller vad det hette..

Läste på FB att en bekant fått besök av Herr Robert ha ha

Men han verkade mest nöjd över att få träffat honom ha ha
 
Trevligt att ha bekanta som är hatare. Känns som tråden hör hemma på flashback, eller är det fortfarande oklart om företaget bryter mot lagen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.