Både elanslutning och en proppad Ballofix kunde fått vila i väntan på ev användning ca: 1 dm under taknivå i det här fallet.
 
  • Gilla
Nils82 och 1 till
  • Laddar…
A
Fotografen Fotografen skrev:
Jag vill nog påstå att det inte är ok med anslutningsdosan ovanför badkaret.
Men snälla
Invänta besiktning

Så här ser de ut på MASSOR av installationer.

Inget konstigt alls.
 
Jo, jag tycker det är konstigt om det är ok att koppla in tvättmaskinen i en dosa över badkaret, hade jag gjort det på den vilda elektrikertiden back in the days hade jag fått skäll av chefen.

Fö är jag inte snäll, jag är lika ondsint och elak som strömmen i tåtarna.
/Fotografen, fd elektriker.
 
  • Gilla
pokasd
  • Laddar…
Jag kan ju med tycka att det var ett märkligt ställe att sätta dosan på. Hade ju varit mer lågiskt att sätta den vid dörren eller liknande, nu när de har byggt om.Jag själv hade inte gjort så, men har sätt liknade installationer på ett 80-100 tal lägenheter. Märkligt att människor som bor i lägenheter ska få ha det sämre än de som bor i hus.

Sen tycker jag att handdukstork ska vara vattenburen de med( i och med att någon tog upp det som ett argument att de kan sitta på det stället). Förstår inte varför många sätter in en elektrisk när de har vattenburna element.
 
Tack för engagemanget! Vi får invänta besiktningsresultatet. Och det är som sagt inte omöjligt att placeringen tydligt har kommunicerats i något tekniskt underlag till BR-innehavarna, men missats av min fästmö.

När det gäller handdukstork så finns den monterad på annan plats i rummet (vattenburet+el). Så det som diskuteras ovan är endast en förberedelse för installation av TM (då badkaret får tas bort). Alternativt en möjlighet att komplettera med ännu en handdukstork.

Ha en trevlig söndag!
 
BirgitS
ymmij12 ymmij12 skrev:
Hade ju varit mer lågiskt att sätta den vid dörren eller liknande, nu när de har byggt om.
Och få en elsladd genom hela rummet när man vill ha en tvättmaskin i det hörnet där dosan sitter nu?
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Måste uttaget strömsättas om man inte tänkt använda det, kan man inte låta bli att aktivera säkringen/jordfelsbrytaren?
 
T
Hela denna tråden är full av "killgissningar":thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.