patriklarsson skrev:
Erat resonemang är otroligt korkat så jag nästan blir förbannad!
Min åsikt är att man BETALAR inte för ett arbete där resultaten blir sämre än om man hade gjort det själv!
Punkt slut!!
Ojdå, det märks att du inte är van vid att köpa in hantverkartjänster...eller?

Så här funkar det:

Du gör en bedömning av om det är värt att ta in ett proffs som troligen gör arbetet betydligt snabbare än du gör. Det kostar, men den längre tiden du själv skulle lagt kan du istället spendera på ditt vanliga jobb, vara med barnen etc, om du ens har tiden. Ditt resultat kan många gånger bli bättre eller iallafall lika bra som hantverkarens, eftersom du kan ta låång tid på dig (om du inte är direkt dålig förstås!).

Be hantverkaren ta all den tid han/hon behöver nästa gång för att uppnå ett perfekt resultat, tejpa allt istället för sparmåla etc. Men klaga inte på fakturan när den kommer! :)


/A
 
Redigerat:
  • Gilla
ronolo och 3 till
  • Laddar…
jag brukar alltid plocka ner hängrännor, dels slipper man kladdet och sen går det fortare.

patriklarsson: Om det är 16h torktid innan övermålning då? Nu är det ju svårt att bedömma hur dom jobbat men ibland kan det se väldigt konstigt ut, man hoppar fram och tillbaka pga torktider, solen, skuggan osv

Har själv jobbat med en målare som var expert på att hoppa runt, men han hade full koll på var vi varit, men jag var alltid tvungen att fråga var jag skulle måla nästa gång så det var lite jobbigt...
 
Håller med de som säger slarv!

Vi lejde bort målning och efter dem var det inte en enda droppe färg på altan eller stuprör - däremot är jag inte så nöjd med färgens kvalité med det skrev jag precis en egen tråd om :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.