Gick ju bra med att inte orda så mycket mer om det här... =)
Det var egentligen kvinnan på fiberanalys som gav svaret att det bara ökade med åren då jag försökte få fram ett lugnande förhandssvar med argumentet att kåken är byggd efter -76.
Du verkar mycket insatt i det här Oceanis och jag litar helt på vad du skriver, är lugnare nu =) Pratade även med grannen som jobbat inom arbetsmiljö/bygg och bott i sitt exakt likadana hus sedan det var byggdes. Enligt honom fasades asbest i byggmaterial ut 76 och de enda som eventuellt byggdes in efter var kvarvarande lager. De stora byggbolagen var snabba med att inte arbeta vidare med asbestmaterial, och min kåk är byggd av skanska.
 
Avrundar tråden med att livet leker igen! Provsvaren visade inte ett spår av asbest. Värt varenda krona att bli av med asbestångesten =)
Åter till arbetsplatsen.
 
  • Gilla
lorens och 2 till
  • Laddar…
Grattis eller vad man nu ska säga :):):):)
 
  • Gilla
Zed
  • Laddar…
Tror verkligen folk att man tvärdör av att riva ut asbest enstaka gånger? Ge fan i att äta det så kvittar det.
 
stake skrev:
Tror verkligen folk att man tvärdör av att riva ut asbest enstaka gånger? Ge fan i att äta det så kvittar det.
Kanske inte tvärdör, men uppenbarligen är asbest något att ta på allvar. En helt vanlig sanering gjord på korrekt sätt innefattar ju både det ena och det tredje, en stor bluff enligt dig? Står spaltmeter om hur farligt det är på nätet så en lekman blir förstås orolig när ens ettåring krupit runt på eventuellt asbestkontaminerade golv och man stått med bar överkropp och papperskydd och rivit.
 
Krilleman
stake skrev:
Tror verkligen folk att man tvärdör av att riva ut asbest enstaka gånger? Ge fan i att äta det så kvittar det.
Om du hade läst på så är inte förtäring det farliga, utan inhalering av asbesten är det som dödar. Och är du i riskgrupp så kan en exponering räcka för att du ska bli dödssjuk.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.