S
R Rickardbravo skrev:
ARBETSTID MONTÖR 4 timmar - 2400kr
SERVICEBUSS -4 timmar 576 kr
BILKOSTNAD STARTAVGIFT 160kr
BILKOSTNAD MIL 20 mil a 48 kr - 960kr

3936 ex moms och 4920 kr med moms

Haha vafan, den där bilen måste dom göra bra med vinst på :D

(edit) Ångrade mig, VVS bör sett till att de överlämnade en fungerande produkt, enligt mig borde det uppmärksammats i deras egenkontroll före överlämnande.
 
Bart Bart skrev:
Jag vill fortfarande hävda att detta inte är en felsökning på ett problem som uppstått i efterhand. Det är en felsökning på en funktion som aldrig har fungerat. VVS-firman och elektrikern har helt enkelt inte lyckats att tillsammans leverera en överenskommen funktion vid ett nybygge. Oavsett vem som är beställaren eller vilken entreprenadform som gäller.

Så återigen. Vem är ansvarig för en fullt fungerande golvvärme. Vad jag kan se på den del av avtalet som TS klippte in verkar VVS-firman ha ansvaret för funktionen.

Jag har sympati med VVS-firman som tar sig tid att åka långt för att hjälpa TS och förstår att de vill ha betalt för detta. Men i slutändan handlar det om vilka två parter som måste komma överens om kostnaden för ett felaktigt utfört arbete som resulterar i att leveransen inte slutförts i sin helhet. Jag kan inte se att TS ska stå som ekonomiskt ansvarig för det.
Väldigt bra synpunkt!
 
Hur gick det till slut?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.