Men att fästa takräcke med rails är ju såååååååååå mycket enklare och risken att man repar taket är minimalt. Det borde vara förbud att sälja bilar utan krok o rails.... o för den delen skulle sedaner straffbeskattas så dom försvann från marknaden, helt meningslös karosstyp.
 
  • Gilla
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Finns takräcke att köpa för v70 utan rails.
[länk] 2000kr
ok....men bara för att jag inte fattar...så citat från länken du länkade:
"Fötterna passar i bilens förberedda fästen".
finns dessa fästen på en bil men bortmonterade rails???
 
Y
Ja där sa ni något som kan vara klokt att kolla.

Personer som diskuterat hur man tar bort railsen är nog helt stylingfixerade utan avsikt att köra med rails.
Nämns att det inte blir samma sak som fabriksfärdigt men det skrev aldrig vad skillnaden var.
- Jag trodde dessa takräcken, oavsett bil, klämdes fast vid dörröppningarna.
 
Y
Jag har sett en annons som vore en okej kompromiss i utförande.
- Komiskt nog med rails.


Den har varit ute på annons i ett halvår. Anar att det är tveksam bakgrund.

Kan man på något sätt kolla upp bilens historik i Tyskland?
 
Redigerat:
Varför vill du inte ha AWD? Det är ju det bästa som hänt sen färdigblandad Oboy.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Det borde vara förbud att sälja bilar utan krok o rails.... o för den delen skulle sedaner straffbeskattas så dom försvann från marknaden, helt meningslös karosstyp.
Varför? Är det hemskt att man får äga något som är utrustat med det man själv helst vill ha istället för vad dom flesta vill ha?

Jag har haft ett gäng bilar med drag och rails, aldrig använt något av dom så jag är bara glad om det inte sitter där.
 
Redigerat:
Y
Awd. Tänker jag såhär att det verkar varit bekymmer i historien. Exempelvis Stadsjeepar säljs ofta med bort mekad awd. Går det förresten på v70 också måntro?

Sen en inte så stor, men ändå högre förbrukning.
Väljer jag bort AWD, så kan jag unna mig automat och lite sådär... Kompromisser för uppnå önskat mål...
 
Carfax kan ev fixa historik från Tyskland.

Awd är bra om man behöver det. Annars drar det bensin och är skitdyrt när det går sönder.
 
Y
Behöver man bilens tidigare registreringsnummer för se det Tyska svaret från carfax?
 
Redigerat:
Yrrol skrev:
Exempelvis Stadsjeepar säljs ofta med bort mekad awd.
Fast det är väl ändå inte sant. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett en bil till salu där man medvetet meckat bort fyrhjulsdriften.
 
Y
MathiasS skrev:
Fast det är väl ändå inte sant. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett en bil till salu där man medvetet meckat bort fyrhjulsdriften.
Det var min chef som nämnde det, sitter och googlar förfullt nu för se om jag kunde rädda mig, men kanske var han som misstolkat det att folk haft elproblem vilket lett till FWD. Hittade en och annan tråd om det gällande tidiga v70.
- Ber om ursäkt för felaktigt påstående.
 
Blanda inte ihop tidiga och sena V70, det är helt olika system. Nu är det inga problem med dom.
 
Yrrol skrev:
Behöver man bilens tidigare registreringsnummer för se det Tyska svaret från carfax?
Det borde räcka med cassienummret (vin) och det kan du hämta ut hos trafikverkets webbtjänst.
 
Med dina förutsättningar hade jag gått på en V70 alla dagar i veckan, det är definitivt en trevlig bil.
 
När jag googlar lite verkar carfax mest vara för USA bilar. Du kan ju testa men hoppas inte för mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.