V Vindens skrev:
Jag kanske inte sitter på 100% svar men denna information kan vara delvis vägledande=

"LK 580 tillverkades från början av 1980-talet och drogs in 1985, berättar Fredrik Svensson, affärsutvecklare på LK Systems. "

När monterades ventilerna?
1985. Det är imi-logga på locket och ingen skruv på toppen.
 
Niklas_Syl Niklas_Syl skrev:
1985. Det är imi-logga på locket och ingen skruv på toppen.
Det är nog enklast att ta bilder, både ventil, mittkonsolen och själva "korken"/Skruven.

LK580 konsollen har också ett speciellt utseende och kan ge en indikation.
 
V Vindens skrev:
Det är nog enklast att ta bilder, både ventil, mittkonsolen och själva "korken"/Skruven.

LK580 konsollen har också ett speciellt utseende och kan ge en indikation.
Slitet batterifacklock till elektronisk enhet med polaritetssymboler och pil för öppningsriktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Warleod och 1 till
  • Laddar…
Niklas_Syl Niklas_Syl skrev:
[bild] [video]
Liknar inte LK580 någonstans förutom själva svarta korken.
 
V Vindens skrev:
Liknar inte LK580 någonstans förutom själva svarta korken.
Nä, jag tycker ju inte heller det. Tack för att du tagit dig tid att svara på mina frågor:D(y)
 
L Lars48 skrev:
Hej
Det var dags att byta vattenmätare hos mig. Fick uppmaning att kolla upp avstängningsventilen ifall den var LK580. Jag har tagit ett par bilder och försökte jämföra med bilder som kommunen lagt upp på sin hemsida (den nedersta bilden) men blev inte klockare för det !
Vad tycker experterna ?

[bild]
Gammal tråd..men testar.. är det inte så att dessa IMI ventiler har inget stop när man öppnar upp dem?
I så fall kan man öppna den för mycket, skruva av hatten helt enkelt och då sprutar vattnet!?

Kan ha fel men vill gärna vet..

Någon kanske kan testa? 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.