I IngaGrönaFingrar skrev:
Frågan är om jag skall ha kvar den bruna fasledaren där den är i hällen, men istället koppla den till L3 (vit).
Och svaret på den frågan finns i #5, dvs du behöver själv ta reda på svaret. I huvudsak genom att följa den vidarekoppling som finns i dosan. Troligen går den vidare till ugnen. Då får du kolla vilken fas den är inkopplad på så att hällen hamnar på de två lediga.

Just nu har du inte kopplat hällen alls till den grå fasledaren i dosan, den som användes förr, uppenbarligen utan att lösa några säkringar. Så du ska inte blint "byta plats på brunt och grått" utan ta reda på vilka två fasledare som du ska använda.
 
I
Efter lite testande så verkar det som att det fanns en tanke bakom hur det var kopplat på den gamla hällen. Jag har nu använt svart och vit fastledare, de fixar när jag kör två plattor på boost och värmer ugnen på Max. Den Bruna fasledaren fick förbli oanvänd.
 
Tack för att du bekräftar mitt svar i #12.
 
I
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Tack för att du bekräftar mitt svar i #12.
Bo, jag har läst dina inlägg i en hel del andra trådar där noviser bett om hjälp. Dina svar går alla i linje med #12.

En fråga du bör ställa dig själv är varför du håller till på forumet.

Brist på ödmjukhet är en mindre charmig egenskap.

Jag har nu även markerat det bästa svaret i tråden.
 
  • Gilla
Rollerolle22
  • Laddar…
Du har kategoriskt ignorerat eller inte försökt förstå de råd och instruktioner du fått utan hittat på egna vägar trots att du saknar kunskap för det. En säkring är ett väldigt dåligt mätinstrument, så ditt test visar inte att du lyckats fördela ugnen på en fas och hällen på de två andra. Dylika trådar skulle kunna leda till rubriker i tidningen typ "hempulare med el brände upp huset efter råd från byggahus.se".
 
  • Gilla
G.L. och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.