P
Är ni begränsade till att välja Brantevik huset? Det har rätt många vinklar och vrår och inte alltid lätt att få till.

Om groventrén ska vara eran vardags ingång så kan man fråga sig varför den vanliga entrén ska få sno så mycket yta för att 'bara' användas vid besök....

Sen tror jag att ni kommer bli trötta på grus och sand som ni kommer springa genom i entréhallen. Efter ha bott i ett hus där man behövde gå igenom entrén för att komma till trappen till övervåningen så sa vi aldrig mer. Så ett krav för oss var att entrén ska man bara komma till från ett håll och man ska inte behöva/kunna komma dit av "misstag".

Sen har ni tagit bort en den fönster. Köket till exempel har inget. Originalet har. Visst ni har dörren men varför inte mer? Ni kommer nog ha plats med ganska många skåp på andra platser....

Men hade jag varit er så hade jag nog tittat på ett annat hus....
 
Vet inte hur mycket som går att ändra men här kommer mina förslag... Skifta så att ett barnrum hamnar på klädvårdsrummets plats med ingång från allrum. Klädvård på badrummets plats med grovingång mot entrevinkeln och kort inneväg mellan de två entréerna. Blir nog mycket spring mellan dessa med uteskor för att hämta vantar som ligger vi andra entrén osv. Badrummet på vänstra barnrummets plats. Hela barnsektionen (inkl badrum!) möjlig att stänga till om med dörrar. Bägge barnrummen lika stora. Mellanväggen mellan matplats och entré skulle jag göra hela vägen till yttervägg med däremot bara 140 hög. Köket skulle jag inte ha den sista vinkeln vid spisen på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.