A avh67f skrev:
Felkoder och krånglande app är nog något du får ta med tillverkaren av utrustningen. Det låter inte som något som har med en elektriker att göra.
Yes, får kontakta säljaren av hårdvaran, dvs. elektrikern.
 
Stampen Stampen skrev:
Yes, får kontakta säljaren av hårdvaran, dvs. elektrikern.
Fick du någon ordning på ditt problem? Jag upplever samma sak med min DEFA Power box och Porsche som slår av laddningen.
 
K Karl_bjorklinge skrev:
Fick du någon ordning på ditt problem? Jag upplever samma sak med min DEFA Power box och Porsche som slår av laddningen.
Njae, tror det var en kombination av "smart charging" i olika appar (Tibber + DEFA + Tesla), man får hålla koll att ingen av dem begränsar med smartladdning vid lågpristider, då blir det stopp + felmeddelanden.

Det problemet som jag har upptäckt är att DEFA balancern behöver ligga på samma WIFI som DEFA laddboxen, och den klarar bara 2.4G gränssnitt, så har man ett WIFI som blandar 2.4/5G så är det en dålig idé - lösningen är att sätta upp ett gästnätverk som bara sänder på 2.4G.

Lite buggigt är det allt, DEFA behöver göra lite uppgraderingar på sina appar så att man enklare kan styra laddning och lastbalansering är min slutsats.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
S
Stampen Stampen skrev:
Njae, tror det var en kombination av "smart charging" i olika appar (Tibber + DEFA + Tesla), man får hålla koll att ingen av dem begränsar med smartladdning vid lågpristider, då blir det stopp + felmeddelanden.

Det problemet som jag har upptäckt är att DEFA balancern behöver ligga på samma WIFI som DEFA laddboxen, och den klarar bara 2.4G gränssnitt, så har man ett WIFI som blandar 2.4/5G så är det en dålig idé - lösningen är att sätta upp ett gästnätverk som bara sänder på 2.4G.

Lite buggigt är det allt, DEFA behöver göra lite uppgraderingar på sina appar så att man enklare kan styra laddning och lastbalansering är min slutsats.
Hej,
Det låter som att det är något som inte står rätt till, och vi vill gärna lösa detta. Mejla oss på emobility.se@defa.com så hjälper vi dig vidare i ärendet.
Ha en bra dag!
Sara, DEFA
 
S
K Karl_bjorklinge skrev:
Fick du någon ordning på ditt problem? Jag upplever samma sak med min DEFA Power box och Porsche som slår av laddningen.
Hej Karl,
Så ska det naturligtvis inte vara, och det vill vi åtgärda. Mejla oss på emobility.se@defa.com så hjälper vi dig vidare.
Ha en fin dag!
Sara, DEFA
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.