magnuse74 skrev:
Sån där attityd är så j-vla tråkig och onödig. En stor bidragande orsak till att man så sällan besöker det här i övrigt rätt användbara forumet!

/Magnus
Om du vill likställa Älvsbyhuskvalité med tex. LB-hus så får det ju stå för dig.
Att blunda för det faktum att det finns hus i olika prisklasser och kvalitéer är bara dumt.

Vissa har inte råd med en Ferrari, utan blir glada och nöjda med en Skoda......det är trots allt något eget och har andra kvalitéer än att åka kommunalt.
 
Jag säger inte att det inte är skillnad i kvalité, jag har aldrig jämställt några hustillverkare överhuvudtaget, det är din tolkning, vilken i sig känns rätt överdriven... men många på det här forumet är onödigt självgoda!

Det finns mer eller mindre brister med ALLA hus! Blundar man för DET faktumet är man lite ute på farlig mark...

Det finns många mycket nöjda Älvsbyhusägare som just pga sina boendekostnader slipper köra Skoda och kan ha råd med en Ferrari på gården! Det handlar oftast om väl medvetna prioriteringar.

Här förekommer det dock mycket pajkastning som exempelvis "mitt hus är bättre än ditt hus etc etc". Det känns jäkligt tråkigt att läsa i en tråd som i grunden handlade om måtten på stommarna hos en specifik hustillverkare. Inlägget jag svarade på är således helt irrelevant och stötande i sammanhanget!

/ Magnus
 
När det gäller armstrongs våtrumssortiment som tydligen är ganska populärt så finns det en lista på deras hemsida för vilka av deras produkter som är anpassade för att kakla på... dvs där fixen inte fräter sönder mattan...

Lite jobbigt att riva ner ett för övrigt fullt fungerande badrum bara för att kakla... huvudsaken måste ju vara att man är noga med att täta alla hål i badrumsmattan, ex vid golvbrunnen och om man tar bort något element...

henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.