Vi har också köpt ett Torgrim och ja, det är varierande c/c avstånd men det är bara första varvet isolering du behöver anpassa då du själv monterar reglarna för de efterföljande varven enligt eget gottfinnande, så problemet är absolut inte stort! Kan inte påstå att det orsakade mig i alla fall speciellt mycket mer jobb. Kolla i kundpärmen under inreda övervåning – där står; ”Observera att takstolarna har varierande c/c-avstånd för att kunna samverka med mellanbjälklagets balkar…
:D
 
Jag skulle dock kunnat pröjsa extra för att få standard cc på takstolarna, ganska irriterande när man isolerar.

Vi har trygghetsvakten och det är snustorrt under huset, det faller ingen skugga på den.

Jag hade också önskat att man kunde köpa cc 30 i vägg och golv till badrummet så man kunde kakla.
Jag skulle dessutom vilja ha ljudisolering mellan rummen som tillval. Nu han jag in med gipsskivor innan huset tapetserades för att få någon form av ljudisolering.

Bra värme i huset, kamin med täljsten är overkill, blir 28 grader om man inte smygeldar.

Skulle nog köpa Torgrim nästa gång. (=Höner fast större)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.