Jag har både haft älg och kronhjortar på våran tomt :D Tycker att det är ganska mysigt ,förutom att dom trampar sönder en hel del där dom far fram. Men det är sånt man får ta när man bor i obygden ;D
 
galento
lier skrev:
Jag har både haft älg och kronhjortar på våran tomt :D Tycker att det är ganska mysigt ,förutom att dom trampar sönder en hel del där dom far fram. Men det är sånt man får ta när man bor i obygden ;D
Så är det här också(dock ej kronhjort),speciellt när äpplena börjar mogna.Vi har 10 äppelträd och älgarna käkade på varenda träd,sen blir det ju "fina" spår efter dom om marken är mjuk.Dom har ett stråk 3 m från sovrumsfönstret.På ett tidigare ställe jag bodde tittade jag upp från tv,n och det var full fönstret med älghuvud,den stod och glodde in på oss,faktiskt sanning.Var ute en sen kväll och kollade på bilens baklucka som jag meckat med under dagen och bilen stod uppbackad mot skogen,eftersom det nästan var mörkt såg jag inte älgen som stod några meter in i skogen.Men det var nära det blev i brallan när den drog iväg genom "bushen" i full karriär,det kommer jag inte att glömma,he-he
 
Hahaha ;D Det lät skoj galento

En polare till mig skrämde ihjäl en älg en gång. ;D Och ja det e sant.
Han var ute i skogen och gick och älgen såg inte honom och vinden blåste så älgen kände inte vittringen av han. Och helt plötsligt fick älgen syn på honom och han blev så rädd, älgen alltså. Så den fick så bråttomt för att springa därifrån.
så när älgen kastade sig om för att springa så sprang den rakt in i ett träd och bröt nacken. :( Trodde inte att det var sant men tydligen så var det så. Jaktlaget fick komma och ta hand om älgen. Ja innan man lyckas med det ,stackars älg. :'(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.