O O skrev:
"borde vara 10mm"
Varför det tänkte jag när det står hos Biltema att det är 11mm? Och vad har ESSVEs mått med Biltemas att göra?

Så skeptiskt förvirrad kollade jag igen på Biltemas hemsida. Jag hittar endast måttet på ett ställe, nämligen i spec för verktyget, 11mm. Inget för hylsorna.
Så med tilltagen skepsis tog jag till den säkra metoden för att få veta. Jag mätte Biltemas hylsor och verktyg.

Dimensionen hos Biltema är 10mm.

**** OBS OBS OBS ***
INTE 11mm som Biltema anger på sin hemsida.

Och som jag felaktigt skrivit i några inlägg ovan. Och som jag tyvärr inte får/kan redigera/korrigera.
**** OBS OBS OBS ***

Så då är det kanske som det borde, då. Samma mått på hylsorna från Adjufix, ESSVE och Biltema.
(Om man nu menar att det är OK med fel info på Biltemas hemsida förstås🤣)
Bra att du återkopplade så det inte blir felaktiga trådsanningar.
Jag blev lite ställd av påståendet av olika storlekar då jag använt biltemas verktyg och karmhylsor och det har alltid haft samma storlek som andra karmhylsor och karmverktyg.
Om man vill finjustera med det verktyget som är för skruvdragaren så går det bra med en fastnyckel/ringnyckel/skiftnyckel.
Fördelen med den manuella t_nyckeln är att den även passat till tryckes och cylinderroddaren om man vill testa dörrens funktion innan behören monteras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.