Fått bättre koll på hur jag ska använda elda med den och så, tack!
Men, när ska jag stänga ventilen i botten till ackumulatortanken?
 
När du ska tömma pannan kanske? Eller om du kör på enbart el.
 
Mera fart på cirk-pumpen om det går. På vänster sida ett vred med 1 - 2 - 3 vad står den på nu. Går det öka ett snäpp.
 
J jonaserik skrev:
Mera fart på cirk-pumpen om det går. På vänster sida ett vred med 1 - 2 - 3 vad står den på nu. Går det öka ett snäpp.
Den är på 3 av 3.
 
D Daniel 109 skrev:
När du ska tömma pannan kanske? Eller om du kör på enbart el.
Tänkte inte elda konstant. Snart slut på ved dessutom, så ska spara det till köldkäpparna.
Så blir det att installera värmepump i vår/sommar.
 
Ja det är nog lika bra. Jag hade samma panna, tankvolym och setup som du och jag fick elda 3ggr om dagen för att hålla huset med värme när det var kallt. För övrigt så kan jag berätta en tragikomisk händelse kring min panna då räddningstjänsten kom och skulle göra brandskyddskontroll på anläggningen (förra ägaren hade aldrig gjort en kontroll) så går han ner i källaren, in i pannrummet och skiner upp som en sol och säger: Det är ju en sån! Den är den sämsta pannan som någonsin har funnits! Men du behöver inte oroa dig, den var lika värdelös när den byggdes som den är nu!... och ja, värdelös var den allt..😉
 
  • Gilla
  • Haha
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
en ren volymtank du har där, dötrist..., inga anslutningar att nyttja, och inte ens utshuntning av värmen i den..., ja se över vad du skall ha ist. gärna igår om jag skall vara ärlig...

jag hade en diom oljepanna.. jag tänkte .. man kanske kunde stoppa in pellets i den, NÄ det gick inte.. för litet hål....typ enda som inte kunde ha nånting kopplat till sig..., det blev 2 acc. med en massa anslutningar en VM kamin och LVVP mot dom ist. oljepannan står på gården och rostar på, kanske skulle kapa ner den nu när jag köpt plasmaskärare,,, får se...
 
  • Gilla
Korvmos
  • Laddar…
Det finns pelletsbrännare som passar i oljebrännarluckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.