M
Har glömt berätta hur det blev ser jag... Jag provade aldrig med 10A utan har säkrat upp till 13A. Har aldrig mätt starteffekt heller men det är den nya modellen av PD som dom specar krav på 13A trög, den som heter PD300 (har jag för mig) klarade sig på 10A så det var därför jag inte chansade. Skönt att få jobbet gjort och slippa arbeta där nere mer, hehe
 
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Det är även viktigt med en korrekt installation, att våtluftsslangen är monterad och att spjället fungerar, för att den inte ska sticka iväg och dra mycket ström. PD400 har totalt 3750 W värmeeffekt, av en anledning jag dock inte förstår, så luftmotståndet måste vara rätt för att inte fläkten ska kyla PTC-elementen till att förbruka denna effekt kontinuerligt.
 
  • Gilla
byggsson
  • Laddar…
Vi har kört en Acetec EvoDry PD+ i några veckor. Konstant drift i en inte helt tät stengrund på 30 m2 (15-20 m3) med fuktig jord som vi ännu inte hunnit plasta. Cirka 20 kWh ökning per dygn enligt nätägarens siffror, så märkeffekten på 660/880 watt stämmer. C10-säkringen har inte löst ut hittills.
 
Efter enkel plastning och några månader sjönk förbrukningen till 6-13 kWh för vår kallställda stuga under hösten och vintern. 50-60 % drifttid. Inte längre någon kondens under plasten (som knappast blev helt tät).
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.