Har ingen anledning att misstro dig, och kan bara tycka det är tråkigt att ni hamnat i denna situation!
Och det ÄR svårt att på foton sen de problem ni har.
Ta ni en en besiktningsman, om inte annat att då har ni gjort vad ni kan, oavsett utgång!
 
  • Gilla
ali01
  • Laddar…
Sen är det ju en människa (eller flera) som gjort ett hantverk, inte en maskin vid en monteringslinje. Det va ingen katastrof enligt bilderna men kanske nån fog att snygga till.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Sen är det ju en människa (eller flera) som gjort ett hantverk, inte en maskin vid en monteringslinje. Det va ingen katastrof enligt bilderna men kanske nån fog att snygga till.
Självklart, men att detta är resultatet efter sju månader och flera åtgärder känns inte hantverksmässigt, inte heller deras bortförklaringar, vi har verkligen försökt ha tålamod med dem och överseende med att allt inte kan bli perfekt.
 
Hur gick det? Har samma bekymmer nu, flera år senare…
 
S sophiastreiby skrev:
Hur gick det? Har samma bekymmer nu, flera år senare…
Det visade sig vara helt felgjort, tätskiktet var inte korrekt applicerat mot brunnen och under fanns en ny stor fuktskada som hade gått djupt ned i bjälklagret, det var därför fogen släppte direkt runt brunnen. Vår känsla att det inte var korrekt gjort stämde alltså, även om vi främst kunde titta på plattsättningen. Det resulterade i att vi återigen fick riva upp badrummet. Detta är ett Stockholmsbaserad byggbolag som arbetar med bl a Trygg-Hansa (åtminstone på den tiden). De var väldigt otrevliga och obehagliga att ha att göra med. Tack och lov har vi därefter haft bättre upplevelser med andra byggbolag. Rekommenderar att ta in en besiktningsman löpande även vid försäkringsärenden.
 
  • Gilla
FruLo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.