Det verkar som det är riskfritt (baserat på en observation :) ). Det är ju inom EU. Det tillkom inget på priset.

Man får en lapp med försändelsen som man ska fylla i att man inte tänker använda gasen för eget bruk utan endast sälja det vidare (för att sälja vidare krävs inte tillstånd)

(ACn funkar perfekt fortfarande)
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Helt riskfritt?
Har beställt både från USA och EU runt 20 år (även iår) och har aldrig blivit kontaktad och har aldrig varit orolig över att Sheriffen ska komma och knacka på dörren pga. av att det kommit R134a i postpaketet :rofl:
 
J josa100 skrev:
AC fungerande inte efter vintern och jag har kollat följande:
  • Säkringar OK.
  • Pyser rejält om man trycker till på endera av schrader ventilerna till AC systemet (mao gas i systemet?)

AC kompressorns magnetkoppling verkar inte fungera. Aktiverar man AC:n innifrån bilen så snurrar inte kopplingen med (det borde den väl?). (ACn är inställd på lägsta läget för att AC säkert ska starta)

Mäter jag i kontakten med den röda och svart sladden när man trycker på AC-knappen i bilen så har jag 0 volt oavsett hur knappen står (verkar som denna kontakt går till magnetkopplingen).

Vad är för sladdar som är blåa/bruna och blå/gröna till? De går in i bakkanten av kompressorn (trycksensor???)?

Finns det något ytterligare villkor som måste vara uppfyllt för att AC:n ska starta eller har jag kabelbrott?
(Bilen är en Opel Insignia 2013)
Ja, I lindningen på magnet kopplingen finns en diod eller termosäkring. Den kan vara svår att få tag i. Att köpa enbart spolen verkar oxå svårt. I Sverige kostar magnet kopplingen 2500:-
på märkes verkstad. I Tyskland 8-900:-, men får du rätt det?
Peter.

som kopplar samman motorn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.