EddieHansson
Jag har ett par Poly 8200 UC headset med ANC för att försöka hantera buller/oljud från folk på kontoret, i verkstand osv. De är riktigt bra att prata i. Även om jag står i en högljudd verkstad så hörs ingenting av oljudet för den jag pratar med. Däremot är ANCn inte så bra för mig själv så mycket ljud kommer ändå igenom.

Speciellt jobbigt är det på kontoret (öppet landskap) där allt vanligt prat går rakt igenom.

Vad rekommenderar ni? Vad finns det för lurar som tar bort prat och röster så att man kan få lugn och ro att jobba? Jag behöver over-ear lurar och inte pods/in-ear. Har glasögon så mjuka muffar är viktigt.

Sony WH-1000XM5 får mycket bra betyg på nätet. Men de flesta som testat har testat mot oljud och buller och inte kontorsgrannar som pratar med varandra eller sitter i Teams-möten.

Krav: Måste funka med Bluetooth och med två enheter samtidigt (dator + telefon).
 
Jag har Sennheiser momentum 3 och de släpper igenom prat.. Tror de tycker att det är en "feature", men jag har samma problem som du...

Frugan har Sony mx4 och de är bättre tror jag, även om jag inte testat. De har dock fått någon uppdatering som gör att det piper i dem så fort hon pratar (eller gör något ljud själv, typ hostar) så hon är halvfrustrerad nu... :rofl:

Jag följer tråden med intresse... (y)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Har Sony MDR-1000X (föregångaren till Sony WH-1000XM5) och ANC hjälper knappt mot röster. Funkar däremot kanon mot statiska ljud som från fläktar, tåg. Vad jag vet finns ingen ANC som hjälper mot röster, utan jag hade nog satsat på att hitta hörlurar som släpper igenom så lite ljud som möjligt.
 
Min bästa lösning hittills är för övrigt "in ears" med vanliga hörselskydd utanpå..

Men det blir så uppenbart att jag högaktningsfullt skiter i mina kollegor.... :rolleyes:
 
  • Haha
Daniel12345678910
  • Laddar…
EddieHansson
D Daniel12345678910 skrev:
Har Sony MDR-1000X (föregångaren till Sony WH-1000XM5) och ANC hjälper knappt mot röster. Funkar däremot kanon mot statiska ljud som från fläktar, tåg. Vad jag vet finns ingen ANC som hjälper mot röster, utan jag hade nog satsat på att hitta hörlurar som släpper igenom så lite ljud som möjligt.
Uselt det där tycker jag. Poly-lurarna har en knapp för pass-through , men den behövs ju aldrig då man hur röster precis lika bra som utan :surprised:
 
EddieHansson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Min bästa lösning hittills är för övrigt "in ears" med vanliga hörselskydd utanpå..

Men det blir så uppenbart att jag högaktningsfullt skiter i mina kollegor.... :rolleyes:
Jag har för små örongångar och får ont/de sitter dåligt. Vi kan få formgjutna pluggar men då hör man inte nånting, inte ens musik eller svara i telefon.
 
EddieHansson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Frugan har Sony mx4 och de är bättre tror jag, även om jag inte testat.
Har du lust att testa och återkomma?
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Uselt det där tycker jag. Poly-lurarna har en knapp för pass-through , men den behövs ju aldrig då man hur röster precis lika bra som utan :surprised:
Håller med, inte hittat användning för den funktionen heller. Känns mer som en checkbox till marknadsföringen :rofl:.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Jag har för små örongångar och får ont/de sitter dåligt. Vi kan få formgjutna pluggar men då hör man inte nånting, inte ens musik eller svara i telefon.
Formgjutna öronproppar går att få med både sladdbundet headset och bluetooth headset monterat i istället för ljuddämpningsfiltren. Har själv funderat på att ta bort ljuddämpningsfiltret från mina gamla gjutna proppar och borra upp hålet för att passa lämpliga inear bluetooth lurar. Det som hindrat mig är att då passar inte laddetuiet längre :thinking:
 
Tyvärr inget bra från mig heller.

Jag har ett par BOSE QC35II.
Dom släpper igenom mycket kontorsojud.

Jag köpte dom mest för ANC på flyg och tåg, dår funkar dom asbra. Stödjer två enheter med blåtand.
 
EddieHansson
Har beställt Sony WH-1000XM5. De verkar snäppet bättre på ANC än konkurrenterna just nu
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Brusreducering betyder nog precis vad det låter, reducering av monotont bakgrundsbrus. Det är precis så jag upplever mina Sennheiser Momentum 3 och så ska det nog vara. Alternativet är Peltorlurar. Jag tycker dock mina Sennheiser fungerar tillräckligt bra på kontor då jag inte vill vara helt "utesluten" där. Dessutom låter dessa lurar bra till musik.
 
Peltor xpi är klockrena, men ser lite märkligt ut på kontoret och blir svettigt efter några timmar
 
C
R reez skrev:
Peltor xpi är klockrena, men ser lite märkligt ut på kontoret och blir svettigt efter några timmar
Ha ha, ja vill man bli utnämnd till kontorets byfåne så är det ett bra val :rofl:

Har också Bose QC35-orna och själv tycker jag att brusreduceringen funkar mycket bra i kontorsmiljö, Svårt att se att det kan bli så mycket bättre än så i den formfaktorn. Sen har de lite andra irriterande brister, så som att det inte går att använda dem och ladda dem samtidigt, att köra ljud över USB och att blåtanden har lite konstigheter för sig när man kör både dator och telefon.

Du har ingen kollega som har sådana så du kan prova?
 
EddieHansson
Det borde ju finnas många som vill kunna stänga ut oljud, telefonmöte och snicksnack, så det är ju lite konstigt att det saknas produkter för det.

Just bygglurar som Peltor mm är ju mycket tyngre och varmare och trycker hårdare så det är ju inte like trevligt.

Borde få hem de där Sony nästa vecka så jag får återkomma med betyg!
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.