Jag blev såklart nyfiken på detta o var tvungen att kolla.
Här kommer ett par bilder om någon inte hinner innan priserna ändras.
Kanske skulle man passa på att köpa sig några frysar o spisar.
Kan ju vara bra att ha ståendes, speciellt för det priset.

https://www.byggmax.se/kök-och-hushåll/vitvaror

Skärmdump från en webbutik med priser på vitvaror som kyl/frys, torktumlare, diskmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump från hemsida med erbjudanden på Siemens tvättmaskin och kyl/frys, inklusive priser och energiklasser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Kan man inte hävda prisgaranti hos ngn annan och presse ner det ytterligare 10%?
 
  • Gilla
Mjolnir och 1 till
  • Laddar…
Det gick ju inte att lägga något i varukorgen.
:cool:
 
K knipo skrev:
Det gick ju inte att lägga något i varukorgen.
:cool:
Du behövde ange ditt närmaste varuhus för det
 
Verkar som de tar igen det genom att sälja annat dyrt... :crysmile:
 
  • Emaljerad bakplåt lämplig för småkakor och bakverk, pris 3140 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 12 till
  • Laddar…
Beställde jag med få se hur det går :)
 
Jag ser inga billiga varor men dyra, som ugnsplåten för över 3000.
 
Dom har nog ändrat tillbaka sina priser nu :cool:
 
Står att de ska återbetala kunderna för felaktiga priser, antar de syftar på de som betalat för mycket. Finns ingen information om de som betalat för lite haha :D? Se nedan.
 
  • Meddelande om tekniskt fel på hemsidan som påverkat priser på Bosch och Siemens, med löfte om återbetalning mot träbakgrund.
F
Du skriver ju att det är ett uppenbarligt fel, så frågan är inte om de kan neka dig köpet, utan om du skall polisanmälas för bedrägeri eller ej.
 
  • Gilla
Husgubbe och 1 till
  • Laddar…
F F.L skrev:
Du skriver ju att det är ett uppenbarligt fel, så frågan är inte om de kan neka dig köpet, utan om du skall polisanmälas för bedrägeri eller ej.
Jo men jag har ju inte mejlat dem i efterhand och sagt tack för era felaktigt prissatta grejer. Dem ska också bevisa att jag köpt sakerna i ons tro. Och jag är inte den enda som beställt en jävla massa så tror knappast dem kommer polisanmäla tusentals pers för misstankar om bedrägeri. ”Jag såg era priser och tänkte direkt att det var sinnessjukt bra så jag klickade hem massor utan att reflektera över något”. Har köpt totalt 11 maskiner till oss här hemma plus bekanta. Säljaren har ju skälig tid på sig att underrätta köparen också då maskinerna inte dyker upp framför dörren imorgon. Så tror att säljaren också har vissa åtaganden i ett sånt här fall. Hur kn man misstänka bedrägeri men leverera ändå? Motstridigt. Samtidigt kn dem inte undvika att leverera utan att meddela om det med angiven anledning.
 
slacker slacker skrev:
[länk]

Jag kan nog bara beklaga mina damer och herrar - God Jul på er alla!
Du tog ifrån mig glädjen om mitt livs bästa köp hahahah aja skitsamma :p
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
M Cameltoe skrev:
Du tog ifrån mig glädjen om mitt livs bästa köp hahahah aja skitsamma :p
Jag har en liknande anekdot...
Köpte en gång batterier till en skruvdragare på Ahlsell ... En förpackning var 12 st, men jag beställde bara 2 stycken . . Kom 2 förpackningar med totalt 24 batterier .. Tänkte jag skulle jobba på min karma så jag ringde och berättade för dem om misstaget ... Det tog en timme i telefonkö, väntandes, prata med ointresserade människor, och till slut hamnade jag hos nån mellanchef som inte visste vad han skulle göra så han tyckte jag skulle behålla batterierna...
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Företaget Senetic gjorde liknande tabbe föra året, där skickade dom ut mejl till dom som beställt om dom ville köpa till rätta priset eller markulera orden, mejlen gick ut till alla som beställt även dom som hade betalat med kort, fick tillbaka pengarna efter någon bankdag.
 
  • Gilla
Jimmy N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.