Du antog att jag inte läst att han skulle byta rören
 
DSC_0067-322166488.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild på klämringarna. Vv är 15 mm och kv är 18 mm.
 
Redigerat:
Köpte en förminskning 18-15 och en klämring 15 från Vatette för jag fann inget annat. Får se om det passar.
 
Hur gick det?
 
Krilleman
Tack för den researchen. Får nog skaffa de delarna för att vara på säkra sidan. Har inte gjort något än.
 
krilleman är du säker på att ballofix allttid har haft samma klämmring?
Jag har ett svagt minne av att jag försökte montera ny klämring på en gammal ballofix och att det inte tog gänga alternativt bottnade muttern.
 
Krilleman
Klämringarna på nya ballofix från Broen är liknande dom gamla, så jag tror att det går. Det är det bästa alternativet att prova först!

Vatette kommer att "bottna" då den är flera mm längre!
 
Klämringarna på bilden ser ut som Kuterlite och det verkar ju även stämma med delarna krilleman länkar till.
 
krilleman_215 skrev:
Klämringarna på nya ballofix från Broen är liknande dom gamla, så jag tror att det går. Det är det bästa alternativet att prova först!

Vatette kommer att "bottna" då den är flera mm längre!
Klart den kommer med den gamla muttern, eller kanske ska man nog säga. Jag kan hålla med om att en klämring från Broen nu när vi vet att det är en "äkta" ballofix.
 
Jag har beställt så jag får nog förminskningen imorgon. Blir spännande att se hur det passar.
 
Förminskningen jag köpte var identisk med Vattetes variant. Monterade och det verkar hålla tätt.

Hjälp!
Monterade nu nytt rör på vv och skulle lossa muttern igen för att ta loss röret. Men då lossade istället insatsen på ballofixen och det började läcka ut lite vatten. Drog åt igen. Vad göra? Måste kunna lossa muttern igen.
 
Försöka hålla emot med något under muttern på gängan, om det går, stäng vattnet ifall det inte går och du måste dela ballen, de är hopplösa de äldre balofixerna just med att de kan dela sig.

mvh
 
Puh! Det gick, fick hålla emot röret också när jag vred. Drog åt insatsen i ballofixen med en sexkantnyckel.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.