Magnus E K
Med så mycket pengar skulle jag köpt upp alla grannhusen inom 200 meters radie, sen kan de som är snälla få bo kvar som hyresgäster (om de vill) och resten slipper jag se mer.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Fulkemisten
5 50procent skrev:
Ingen som skulle lobba för en lagändring inom ellagen?:rofl:;)
De säger ju att alla kan köpas? Gäller det även elsäkerhetsverket?
 
5
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
De säger ju att alla kan köpas? Gäller det även elsäkerhetsverket?
Sitter väl kanske alltid nån där som gillar pengar som kan hjälpa till, vem vet?:cool::p;)
 
Fulkemisten
Sir James Sir James skrev:
Tänk och ha toapapper för 15 år, hur mycket blir det...:)
Eller varför inte 4 ton med kaffe, borde räcka en stund...
Vi börjar med kaffet. 2/3 kanna starkt och gott kaffe tarvar ungefär 60 gram Skånerost. Om man dricker 5 sådana kannor om dagen så räcker 4 ton i ungefär 36 år.

Med den mängden kaffe behöver man troligen ungefär 8 meter toapapper per dag, en rulle Särla innehåller typ 37 meter, det bli ganska exakt en rulle var fjärde dag. I så fall behövs drygt 450 sexpack eller långt över hundra balar för 15 år, det blir 7-8 pallar.

(kaffet blir också 7-8 pallar)
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 6 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Oturligt nog så kostar kaffe/papperskalaset bara runt 414 000 spänn varav i princip 90% är för kaffet. Vi måste hitta något mer att göra av med pengarna på...
 
5
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Oturligt nog så kostar kaffe/papperskalaset bara runt 414 000 spänn varav i princip 90% är för kaffet. Vi måste hitta något mer att göra av med pengarna på...
Öl, grillchips å sega råttor :D
 
Patrik440
Hmm.. Skulle köpa en sprillans lastbil, en Scania med 730hk V8 och stoppa i motor å transmission i min husbuss från -68.

Bedrövligt stor maskinhall är något man skulle behöva också, akvarium på en massa kubik och en voljär på några tusen kvadrat till mina papegojor.




Gammal blåvit husbuss från -68 med tält och voljär för papegojor på grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två gröna papegojor i en voljär med tydlig fjäderdräkt och gula huvuden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Vi börjar med kaffet. 2/3 kanna starkt och gott kaffe tarvar ungefär 60 gram Skånerost. Om man dricker 5 sådana kannor om dagen så räcker 4 ton i ungefär 36 år.

Med den mängden kaffe behöver man troligen ungefär 8 meter toapapper per dag, en rulle Särla innehåller typ 37 meter, det bli ganska exakt en rulle var fjärde dag. I så fall behövs drygt 450 sexpack eller långt över hundra balar för 15 år, det blir 7-8 pallar.

(kaffet blir också 7-8 pallar)
Nämen...du måste ha räknat fel, 1 rulle gör man ju av med på kortarte tid än 4 dagar, knappt 2 typ...
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Oturligt nog så kostar kaffe/papperskalaset bara runt 414 000 spänn varav i princip 90% är för kaffet. Vi måste hitta något mer att göra av med pengarna på...
Du måste tänka större, mycket större...:)
Det var ju bara 2 artiklar av alla som en RIKTIG prepper behöver...
 
Skulle plugga till barnmorska och sen jobba för mitt höga nöjes skull. Mellan mina arbetspass skulle jag vila ut i mitt hus i Florida, ta båten till Bahamas och annat härligt. Skulle också köpa ett sommarhus ute i Möjaskärgården och en ny båt till pappa. Mamma skulle få en lägenhet i Spanien och syster en lägenhet på söder. Barnen skulle få uppfylla sina drömmar.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
5
Sir James Sir James skrev:
Nämen...du måste ha räknat fel, 1 rulle gör man ju av med på kortarte tid än 4 dagar, knappt 2 typ...
Toalettpapperanvändningen en variabel beroende på hur mycket du stoppar i dig, skulle gissningsvis säga att åtgången skulle vara som störst i början för att sedan plana ut med sin egen och omvärldens (frugans) ombesörjande av kroppsgeometrin.

Med avseende på att man skulle äta massor av god å nyttig mat...
Hmm det var nå andra sidan endast kaffe med i ekvationen :p
 
Redigerat:
Fulkemisten
5 50procent skrev:
Öl, grillchips å sega råttor :D
Ok det här är så sjukt mycket pengar...

Vi säger att vi köper trekvarts kilo sega råttor (sedan tröttnar man). Det blir försumbart. Sedan delar vi lika på halvmiljarden mellan öl och chips.

Öl kostar ungefär 30 kr litern. Så blir det över 8300 kubikmeter öl. Det är vad som ryms i fjorton 25-metersbassänger.

Grillchipsen är ännu värre. Det går åt mellan 8-12 potatisar till en 300-grams påse. En kvarts miljard blir 12 miljoner påsar eller 3750 ton potatis. Då behövs att man spränger det där bergrummet som potatiskällare (här duger inga spräckkilar) men tyvärr är pengarna slut...
 
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
riktigt knepig fråga.... jag hade nog som första steg räknat med att ge mig själv en rimlig månadslön livet ut (säg 40k). sen lagt vardagen på kreativt arbete blandat med volontärarbete. skapat någon slags fond för folk från samma minoritetsgrupp som mig själv, men också lagt upp nån typ av investerings/förvaltningsmodell så det blir mer eller mindre självrullande.
sen får man väl se efter det vad som känns viktigt i livet. att ge sig själv tillgång till hela beloppet rätt upp och ner tror jag är ett recept på olycka.

hade nog velat bosätta mig nån roligare stans, men tycker också om att slutföra projekt så hade väl sett till att renovera klart huset jag bor i först.
 
Flytt landet! Illa kvickt!!
 
5
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Ok det här är så sjukt mycket pengar...

Vi säger att vi köper trekvarts kilo sega råttor (sedan tröttnar man). Det blir försumbart. Sedan delar vi lika på halvmiljarden mellan öl och chips.

Öl kostar ungefär 30 kr litern. Så blir det över 8300 kubikmeter öl. Det är vad som ryms i fjorton 25-metersbassänger.

Grillchipsen är ännu värre. Det går åt mellan 8-12 potatisar till en 300-grams påse. En kvarts miljard blir 12 miljoner påsar eller 3750 ton potatis. Då behövs att man spränger det där bergrummet som potatiskällare (här duger inga spräckkilar) men tyvärr är pengarna slut...
Myycket chips å öl blir det, men råttorna ...mer en 750g går ner utan att man tröttnar m, lägg på tre nollor m, eller ok kan väl byta ut lite mot " periskor" å pingvinstänger :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.