Mogg skrev:
Det är ämnat för min vanliga skruvdragare. Men för slagskruvdragaren har jag inte bestämt mig än. Men detta paket är intressant;

[länk]
Nackdelen är att de är så korta bits, jag vill inte ha bitshållare i slagskruvdragaren.
 
Mogg skrev:
Det är ämnat för min vanliga skruvdragare. Men för slagskruvdragaren har jag inte bestämt mig än. Men detta paket är intressant;

[länk].
Då kanske Detta vore på plats till slagdragaren....sen köper du en lös TX20 så kommer du långt.....
 
  • Gilla
Mogg
  • Laddar…
Rund_skruvad skrev:
Nackdelen är att de är så korta bits, jag vill inte ha bitshållare i slagskruvdragaren.

Remne skrev:
Då kanske Detta vore på plats till slagdragaren....sen köper du en lös TX20 så kommer du långt.....
Jo, ni har säkert rätt i detta. Jag är tillbaka på det jag tänkte först; 50mm bits. Det känns om ett tillbehör mindre som kan gå sönder (bitshållaren) och jag inbillar mig att det kommer att bli en mer stabil känsla med enbart längre bits.
 
Provade i veckan för första gången en Wera bits, T25 25mm i skagskruvdragaren.

Jag funderar hur fan jag kunnat använda något annat innan!?
Det blir definitivt att köpa ett set med längre Wera bits, känslan mot de jag använt tidigare (Baco, Ironside) är helt överlägsen. Jag är bara rädd att jag tappar bort dem :)
 
Man får hantera dom som små guldklimpar, aldrig lägga ifrån sig lösa bits och köra med persedelkontroll efter varje arbetspass.

En annan sak, det har varit mycket tjat om TX20 bits, men själv har jag aldrig saknat dessa för slagskruvdragaren, TX20 bara finns på små tunna skruvar som jag hellre drar med vanlig skruvdragare...
 
Nimajneb skrev:
En annan sak, det har varit mycket tjat om TX20 bits, men själv har jag aldrig saknat dessa för slagskruvdragaren, TX20 bara finns på små tunna skruvar som jag hellre drar med vanlig skruvdragare...
Eftersom jag är en av dom tjatande då...
TS hade skaffat en 10,8v dragare...så att dra monsterskruv är väl inte aktuellt, och min tanke efter ett altanbygge i somras var att all trall och ankarskruv va TX20 fattning....dvs ett vettigt användningsområde för en 10,8v maskin....men smaken är väl som tur är olika.....
 
Se det absolut inte som någon kritik, jag gjorde bara en reflektion där jag spontant inte ser fördelen att använda slagskruvdragare för "småskruv". En 10.8V slagskruvdragare är ju ett utmärkt komplement till en vanlig skruvdragare då man kommer upp i dimensionerna där det går trögt med en vanlig dragare.
 
currenthill skrev:
Jag kör Wera Impaktor 50 mm och tycker de funkar perfekt. Jag använder en Makita slagskruvdragare med den här hållaren: [länk]

Supersmidigt att alltid ha en TX20 och TX25 i dragaren.
Hur fungerar hållaren? Jag fattar inte?
Kan den ha två bits i sig, en sådan köper jag direkt iså fall
 
Jag fattar ingenting heller :(
 
Mogg skrev:
Jag fattar ingenting heller :(
Haha, det är inte häxkonst. Det är inget mer avancerat än en bitshållare man fäster i basen på Makitadragaren, det skruvhål som bälteshaken använder, fast på andra sidan.

Som sagt, en billig och enkel metod för att alltid ha sina två 50mm bits med sig.
 
  • Gilla
Mogg
  • Laddar…
Så här... mymLgZHfOjSxepmk6KTUn_A.jpg
 
Remne skrev:
Så här...[bild]
Vilket antiklimax ... Jag såg framför mig en bitshållare som blixtsnabbt kunde växla mellan olika bits av sig själv.
Nästa gång kanske :)
 
  • Gilla
Nimajneb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.