F
Vad som är värt att tänka på med dessa billiga är väl att det kan vara svårt att få tag i reservdelar och reperation när det är dags.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Vad som är värt att tänka på med dessa billiga är väl att det kan vara svårt att få tag i reservdelar och reperation när det är dags.
worx är ju riktigt stort bolag tror inte dom har problem med reservdelar och reperation
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F
M maria01 skrev:
worx är ju riktigt stort bolag tror inte dom har problem med reservdelar och reperation
Jag tänker främst på Jula och Einhäll klipparna. Säger bara att man ska göra sin research innan köp.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Har en liten plätt hemma och saknar verkligen en liten kvalitets klippare fast för en jädrigt liten yta.
 
Köpte jula-klipparen för ett tag sen. Funkar kanon! Den har dock inte pekskärm som dom hävdar i artikeln. Men däremot så kan man ställa klipptider per dag och vilka dagar den ska kantklippa i appen. Som dom skriver så nämns inte appstöd på hemsidan eller i manualen på 300-modellen men det är bara att ladda ner robotic-mower och skanna QR-Koden på klipparen.

Roboten studsar runt där hemma och hittar in i ganska trånga passager. Den har aldrig fastnat annat än att den kört över nåt. Vet inte nåt som en dyrare skulle gjort bättre. Om vi inte pratar om nya generationen som klipper mer målmedvetet. Men då pratar vi ju 20 000 eller mer.
 
  • Gilla
IronDane och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Jag tänker främst på Jula och Einhäll klipparna. Säger bara att man ska göra sin research innan köp.
Einhell är ju riktigt stora dom med deras produkter finns över hela europa jag har själv deras produkter aldrig vart nåt problem det är budget men inga problem när det går sönder

och Stihl äger greenworks och dom är ju enorma
 
Redigerat:
F Fredzter skrev:
Köpte jula-klipparen för ett tag sen. Funkar kanon! Den har dock inte pekskärm som dom hävdar i artikeln. Men däremot så kan man ställa klipptider per dag och vilka dagar den ska kantklippa i appen. Som dom skriver så nämns inte appstöd på hemsidan eller i manualen på 300-modellen men det är bara att ladda ner robotic-mower och skanna QR-Koden på klipparen.

Roboten studsar runt där hemma och hittar in i ganska trånga passager. Den har aldrig fastnat annat än att den kört över nåt. Vet inte nåt som en dyrare skulle gjort bättre. Om vi inte pratar om nya generationen som klipper mer målmedvetet. Men då pratar vi ju 20 000 eller mer.
M maria01 skrev:
Einhell är ju riktigt stora dom med deras produkter finns över hela europa jag har själv deras produkter aldrig vart nåt problem det är budget men inga problem när det går sönder

och Stihl äger greenworks och dom är ju enorma
Tack för bra kommentar Fredzter! Är appen "robotic-mower connector" eller "Robotic Mower"? Och stämmer det att laddningsstationen måste peka medurs? (Jag hittar inget om det i bruksanvisningen.)
 
I IronDane skrev:
Tack för bra kommentar Fredzter! Är appen "robotic-mower connector" eller "Robotic Mower"? Och stämmer det att laddningsstationen måste peka medurs? (Jag hittar inget om det i bruksanvisningen.)
Robotic-mower connect va det visst ja. Grön logga ska det vara.

Slingan på retursidan leder rakt in i stationen då klipparen följer den hem. Så det är det du har att förhålla positionering till.
 
  • Gilla
IronDane
  • Laddar…
F Fredzter skrev:
Robotic-mower connect va det visst ja. Grön logga ska det vara.

Slingan på retursidan leder rakt in i stationen då klipparen följer den hem. Så det är det du har att förhålla positionering till.
Tack! Då bör ju även moturs funka lika bra som medurs.
 
I IronDane skrev:
Tack! Då bör ju även moturs funka lika bra som medurs.
Går det att ställa in i appen? Annars kommer det inte fungera. Lägger du längan åt andra hållet så kommer roboten att hålla sig utanför slingan istället för innanför.
 
S sjoelund skrev:
Går det att ställa in i appen? Annars kommer det inte fungera. Lägger du längan åt andra hållet så kommer roboten att hålla sig utanför slingan istället för innanför.
Jag menar att om riktningen på laddstationen ändras (från mesurs till moturs) så bör väl slingan kunna läggas i samma loop? Själva kabeln har väl ingen riktning (precis som en vanlig elkabel)? Klipparen återvänder väl i riktning mot laddstationens "infart" oavsett om den är placerad medsols eller motsols?
 
Saker kommer att gå sönder. Tillgänglighet till reservdelar är A & O. Annars får man köpa två klippare och används den ena till reservdelar (så har jag gjort, även om jag efter drygt 10 år börjar ha slut reservdelar).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
I IronDane skrev:
Jag menar att om riktningen på laddstationen ändras (från mesurs till moturs) så bör väl slingan kunna läggas i samma loop? Själva kabeln har väl ingen riktning (precis som en vanlig elkabel)? Klipparen återvänder väl i riktning mot laddstationens "infart" oavsett om den är placerad medsols eller motsols?
Hur klipparen återvänder skulle fungera. Men kabeln fungerar även som begränsningskabel och riktningen på fältet som skapas av strömmen som skickas genom den har en riktning. Så om du vänder på laddningsstationen kommer nog roboten bara att försöka klippa utanför området du begränsat istället för inuti.

Jag funderar på om det fungerar om man byter håll på stationen och vilken som är vänster och höger av begränsningskablarna. Men jag tror att den fortfarande gör fel och manualen borde ha den konfigurationen listad om det gick...
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Saker kommer att gå sönder. Tillgänglighet till reservdelar är A & O. Annars får man köpa två klippare och används den ena till reservdelar (så har jag gjort, även om jag efter drygt 10 år börjar ha slut reservdelar).
Vad är det som går sönder mest på dom? Detta är min första robot.

Jag vet att meec-roboten är Brandad och den finns i andra namn så den är större än man tror. Sen så håller säkert de billiga modellerna inte lager på delar lika länge efter att dom slutat säljas som t ex gardena.

Men jag tänker också att den va ett bra alternativ då den nya generationen fortfarande är för dyr. När man kan få en som klipper metodiskt och som undviker hinder för 10 000 så blir det nog en uppgradering så får den här flytta till plätten på framsidan som jag idag kör med trimmer.

Om vi har nån gräsmatta kvar då det vill säga. Frugan håller på att fylla gården med rabatter och växthus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.