Går det att disable Guide 2 i automower 430x? Nu får jag fel kalibrering guide som jag tror beror på att jag inte kopplat in G2.
 
Det är inget som går eller behöver göras. Den känner själv av vilka som är inkopplade och om det blir avbrott på någon av guidekablarna. Antingen så har du inte fått riktigt kontakt på guide 1. Har du tryckt ihop skarvkopplingen riktigt där du anslutit guiden till ytterslingan? Har du följt installationsanvisningar angående dragning av kablarna runt laddstationen?
 
Kablarna och kopplingarna uppmätta och full kontakt. Har dock en decimeter lopp på alla kablarna bakom laddstationen eftersom jag velat hur den ska stå. Kan det bara problemet?
 
Lite extra kabel bakom laddstation ska inte vara några problem. Där emot om begränsingstrådarna ligger för nära på sidorna ut med laddstationen kan det bli konstigt. Då klipparen träffar begränsningen när den backar ut och ska köra över guidekablarna.
 
  • Illustration av korrekt och inkorrekt placering av begränsningssladdar vid en robotgräsklipparladdstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som du ser på utdraget ur instruktionsboken. Dom två nedre dragningsalternativen som är över kryssade kan ge problem vid kalibrering av guidekablarna efter som gräsklipparen kommer stöta på begränsningskablarna när den ska köra tvärs över guidekablarna. Nu vet jag inte hur du har placerat laddstationen så det är svårt att ge några mer konkreta tips än så.
 
Jag ska prova att dra kablarna annorlunda vid laddstationen det är frustrerande med kalibrering varningen hela tiden, men allt funkar som det ska, klipparen kan följa guiden hela vägen tillbaka till laddstationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.