Möjligt, jag har använt denna firma tidigare. Skulle dock inte anlita dom för våtrum eller annat kvalificerat jobb, så det är väl det som reflekteras i priset.Tycker dock att 35 efter ROT är på tok för mycket för att riva och lägga TS golv.
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Hejsan man kan kolla företagets ekonomi på internetsidan allabolag.se (har jag för mig att den heter.)
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Om socklarna är från 40 talet är då golvet som ska bort från samma tid? Vad är de för underlag? I min lägenhet som är byggt på 60 talet så är det ca5cm sand sedan ålderbeständig plast under vardagsrumsgolvet. I övriga lägenheten där de tidigare låg lenoliummatta så är det 5cm sand, åldersbeständig plats och en tun boardskiva av något slag. Är de bara sand där de ska läggas golv så tar de oftast betydligt längre tid, och man måste vara skickig för att få sanden bra innan läggning. Är de betong eller någon form av skiva är de enklare att lägga. Detta spelar nog in en del på priset också.
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Golvet som är lagt sen tidigare är ett Björkgolv på 90-talet. De la det mot socklarna och det är en amatör som gjort jobbet ingen golvläggare. 4-stavs parkett.
Som sagt jag fick det omslipat av stor firma som misslyckades med det efter 3 försök. Sen hörde jag med andra firmor att det skulle vara svårt att få samma ton på golvet i det tredje rummet och i de skruvhål som inte åtgärdades. Tycker att det verkar enklare att byta ut golvet till ett nytt i stället för att igen ha någon här som ska slipa, mm med torktider, härdning etc.
Underlaget har jag för mig är betong, och jag tyckte mig se en linoleummatta under och på den någon slags filtmatta. Men golvläggarna vet ju inte det förrän de river upp det gamla golvet. Sand tror jag att det är i ännu äldre hus. Fuktmattan behövs det om man bo högst uppe i huset? Räcker det inte med bara Stegljudsisoleringen (finns också i olika kvalitéer nämnde killen med det billigaste priset).
 
Om det bara är lagt mot socklarna kan du inte prova att riva ut det själv, prova ett rum eller nåt?
 
Ja, kanske ska jag gör det, jag menar riva ut själv. Ska kolla nu lite efter mina förfrågningar på firmorna och sen får jag bara välja någon (inte de dyraste även om de kanske är bra) som verkar vettig.
 
Har avsagt den dyrare firman, tyckte att han var för mycket på. Hade en annan firma hos mig förra veckan och de hade också ett pris på 35.370 för allt. Verkade däremot trevligare fick jag för mig i sin framtoning. Nu har jag att välja på "billiga killen", Parkettkontakten om de svarar i kväll och tydliggör sin offert, den var något rörig eller den dyrare firman...Får Beslutsångest.
Men vad kan misslyckas om man lägger ett golv? Att de lägger för nära sockeln, inget expansionsutryymme när golvet rör sig? Eller? Tänkte mest på den billiga killen. Folk lägger ju golv själva om de är något händiga.
 
Du hade ju en referens för den billigare i Olle Lind golv, ring och kolla med dem.
 
Hej Alla! Nu har jag valt den "billiga killen". Ringde Olle Lind golv och de sa att han jobbar där, men också kör eget. Han har fått delvis ledigt för att få köra eget. De sa att han var duktig. Får nog lite på det. Han kommer i morgon och ska titta på golvet och säga hur han ska lägga upp jobbet så vi vet hur vi ska flytta möblerna hit och dit bl a. Får hoppas nu att det blir bra och äntligen klart någon gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.