B
M Mr Bob skrev:
Om det som skrivits är sant så är det garanterat 100-0. Hade det varit en AB04 eller ABT06 så är det något helt annat. Konsumenten har idag ett starkt skydd.
Till TS vill jag säga att det är läge att läsa Düsseldorfs inlägg en gång till. Särskilt sista meningen. Samt ha i åtanke att Düsseldorf arbetar inom rättsväsendet vad jag läst på andra ställen här i forumet (och hittills inte påträffat något som motsäger).

Situationen är minst sagt skit men försök agera smart så att du har en chans att vinna oavsett hur rätt du har! Det låter helt klart som om du har ett case men mycket kan hända på vägen.
 
  • Gilla
Lunda123
  • Laddar…
L
Tack för alla era svar och tankar. Skönt att bolla/höra tankar medans det processas i alla instanser.

Det är sannerligen inte bra för hälsan detta.
Omänskligt att behöva vänta månader/år på ett så viktigt utfall som påverkar hela ens framtid.
Man sover dåligt och pulsen går upp för jämnan.
 
L
Något jag idag upptäckte:
Produktdatabladet säger att det ska appliceras vid minst 10 grader "men gärna minst 15".

"Resultet av att applicera skum under 10 grader blir bland annat: “ett fuktigt substrat som orsakar blåsor, en stor mängd öppna celler, dålig tryckhållfasthet och dålig vidhäftning”

När jag kollar väderhistorik på närmsta mätstation (som iof ligger 1,5 mil bort) så pendlade det mellan 10,1-8,5c den aktuella dagen.

Är det något att ta upp tro?

Det är alltså strax under 10, men jag tänker att om jag kan bevisa att det ens är 0,1 under 10 så kanske jag har lite bättre case... vilket jag tycker att jag kan bevisa.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Låt ditt juridiska ombud bedöma den frågan. Du kan presentera uppgifterna till hen. Kan kanske visa att entreprenören har gjort en dålig egenkontroll om denne inte dokumenterat aktuell temperatur om det är viktigt.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Alla parter har godkänt en åtgärdsplan. Står det något i åtgärdsplanen om hur man ska slutföra arbetet? Isf är den biten klar.
Jag antar att du beställde en diffusionsstängd spärr. från början.
Då är en eventuell återställning så länge inget nämns det som skall vara vid en återställning.

Hantverkaren påstår att det finns ett muntligt avtal. Även om det skulle vara rätt. Så måste det kunna styrkas. Du kan däremot backa upp allting. Vilket gör det mycket lättare att styrka din sida av avtalet.
Sen finns ännu en lite försvårande del för hantverkaren än skyldighet att att påpeka för dig att det inte är rätt.
Det finns mycket som talar för dig vid en eventuell rättegång.
Men man vet aldrig.
Det finns en garanterad vinnare din sida!

Advokaterna


För visso, jag är faktiskt ganska säker på att det blir en vinnare.
Men jag ska komma med en en 100% säker prognos på vem som vinner.
När hovrätten är klar med sitt😋
 
  • Gilla
Lunda123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.