R
1 Jojjo72 skrev:
det är löst.
Då vore det ju trevligt att få ta del av lösningen. Någon annan har kanske samma problem i framtiden och då är det ju bra om lösningen är angiven i tråden.
 
  • Gilla
Taxture och 2 till
  • Laddar…
1
R RoAd skrev:
En tanke är att problemet är att gardinringarna måste gå att dra hela vägen från ena sidan till den andra och att detta då förhindrar ett stöd på mitten.´

Kan man i så fall lösa det med att byta ut stång och ringar mot en skena istället? Då kan ett stöd sättas på mitten och det som hänger i den går trots det att dra hela vägen.

Bara en tanke.
De satt på en skena förr. finns en anledning till en stång , är för lat för att skriva varför.
 
  • Arg
BSOD
  • Laddar…
1 Jojjo72 skrev:
De satt på en skena förr. finns en anledning till en stång , är för lat för att skriva varför.
Då får vi hoppas att medlemmarna här på forumet inte är lika lata nästa gång du behöver hjälp.
 
  • Gilla
Bältesclip och 1 till
  • Laddar…
R
1 Jojjo72 skrev:
De satt på en skena förr. finns en anledning till en stång , är för lat för att skriva varför.
Ok, det är ju en rätt rutten inställning tycker jag. Du vill att andra ska hjälpa dig men är för lat för att ge något tillbaka?
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
R
B Bonzo2000 skrev:
Då får vi hoppas att medlemmarna här på forumet inte är lika lata nästa gång du behöver hjälp.
Jag kommer nog vara det om jag minns användarnamnet ;)
 
1
B Bonzo2000 skrev:
Då får vi hoppas att medlemmarna här på forumet inte är lika lata nästa gång du behöver hjälp.
onödig kommentar. Tackar er andra för den infon jag behövde!
R RoAd skrev:
Då vore det ju trevligt att få ta del av lösningen. Någon annan har kanske samma problem i framtiden och då är det ju bra om lösningen är angiven i tråden.
R RoAd skrev:
Då vore det ju trevligt att få ta del av lösningen. Någon annan har kanske samma problem i framtiden och då är det ju bra om lösningen är angiven i tråden.
Bra kommentar - Däcksögla i taket med linor som fästes runt eller i stången (borra hål igenom. För att höja /sänka stången. Gardinerna väger tillsammans ca 600 gr.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
1
1 Jojjo72 skrev:
Hej
Var kan jag få tag i ett rör som är 3,5 m långt som är "stabilt" och inte böjer sig i mitten. Det ska hänga ca 10 kg i det. Fäster med två snöranordningar i vardera änden.
S Stefan1972 skrev:
Fast det är nog en frågan om definitioner här...........tjockt tolkade jag lite ironiskt som godstjocklek.....Är det 20mm i diameter så blir det en annan femma även om jag är tveksam till att normala rör flexar så lite med 10kg last på mitten.
jag var oty
S Stefan1972 skrev:
Fast det är nog en frågan om definitioner här...........tjockt tolkade jag lite ironiskt som godstjocklek.....Är det 20mm i diameter så blir det en annan femma även om jag är tveksam till att normala rör flexar så lite med 10kg last på mitten.
blev andra gardiner. väger ca 600 gr, fördelade, så det är rörets egenvikt som påverkar mest.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.