Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte inställning på telefonen? :thinking:
Vad är det för inställning du tänker på?

Jag tar ett kort, går in i appen, skriver ett inlägg, trycker på ”Ladda upp bild/video”, väljer foto och ändrar storleken till ”stor” för att det inte ska ta hundra år att ladda upp.

Det har varit likadant på iPhone 8 och 11 :thinking:
 
J
Begränsar du vilken information som skickas med?
Tänker om orienteringsinformationen försvinner?
Annars kanske forumet helt enkelt inte respekterar den infon..
 
  • Skärmdump av inställningsmeny för fotodelning med markerat alternativ 'Individual Photo' och metadata-inkluderingsalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Testning testning
 
  • Interiör av ett pågående byggprojekt med trästrukturer och nätstaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Testning testning
@cnils

Nu laddade jag upp samma bild, som tidigare vred sig, och då blev den rätt. Den enda skillnaden var att jag lät den vara originalstorlek. Dvs jag lät inte appen komprimera bilden till Stor.
 
@cnils Nu ändrade jag till Mellan och då la den sig på sniskan direkt.
Träkonstruktion inomhus med snedställd bildvinkel, synliga bjälkar och en tänd glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Bild nr2 fick vara okomprimerad och då blev den rätt.
Interiör av ett pågående byggnadsprojekt med träväggar och nätverksbeklädnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund
Funderar på om du borde ha uppvikt sockel av plastmatta runt ytan :thinking: Kaninpiss tränger in och torkar fast på ett rätt elakt sätt.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Funderar på om du borde ha uppvikt sockel av plastmatta runt ytan :thinking: Kaninpiss tränger in och torkar fast på ett rätt elakt sätt.
Jag har lagt plast i botten och sen en oljehärdad board. Men jag har noll koll på om det räcker. Tänker mig att de två är lätta att byta ut vid behov. Billigt också. Den går förvisso på låda just nu men det kan ju ändras.

Tror du att man måste byta botten ändå? :)
 
Åsa Lund
Nä, om du har en rumsren kanin och lagom/tillräckligt stor potta så kan det absolut gå bra!
Stallpellets är för övrigt mitt bästa tips på uppsugande material i pottan, köp på Hööks t ex.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Sådär, då är buren nästan inredd :) El-vattenskål, höhäck och lite annat så är den redo för Chippens inflytt om en vecka.

Inredd djurbur med höhäck och träleksak nära inflytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredd gnagarbur nästan klar med höhäck, elektrisk vattenskål och halm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
El-vattenskål
Känns inte det lite väl brutalt? Satsa på en vanlig vattenskål istället :rofl:
Eller en sån där smart flaska som det inte kommer in massa skräp i, det bytte vi till ganska snart här hemma.
 
Dheri Dheri skrev:
Känns inte det lite väl brutalt? Satsa på en vanlig vattenskål istället :rofl:
Eller en sån där smart flaska som det inte kommer in massa skräp i, det bytte vi till ganska snart här hemma.
Tänker att vatten fryser :oops: Buren står i en oisolerad snickarbod :)
 
Jaha, du var seriös. Jag trodde du gjorde en olycklig förkortning av "eller". Finns det alltså eluppvärmda vattenskålar? Själv räknar jag med att få fylla vattenskål morgon och kväll när det börjar bli minusgrader. Det blir inte så mycket extrajobb, kaninerna ska ändå släppas ut/stängas in till/från lilla hagen.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Jaha, du var seriös. Jag trodde du gjorde en olycklig förkortning av "eller". Finns det alltså eluppvärmda vattenskålar? Själv räknar jag med att få fylla vattenskål morgon och kväll när det börjar bli minusgrader. Det blir inte så mycket extrajobb, kaninerna ska ändå släppas ut/stängas in till/från lilla hagen.
En sån tänkte vi då Dalarna kan bli väldigt kallt så här års. Nu verkar det dock som att 2020 har glömt av att det så här års är vinter :thinking:

Detta är tänkt som en ren vinterbur. Till sommaren tänkte jag bygga något större utomhus :)
 
  • Värmeelement för husdjursbur med grön bas och överdel, tänkt för vinterbruk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Äsch, nu ska jag sluta tjata om Chippen :crysmile: Tre sista bilder sen får det vara nog. Kan erkänna att jag från början gick med på att skaffa kanin under en förutsättning: JAG ska inte behöva engagera mig det minsta. Inte ens en yttepytteliten grej ville jag ha med den att göra. Inte för att jag är bitter utan för att jag redan är överbelastad med det mesta.

Det slutade med att jag läste på, byggde bur och köpte in allt :p Sen har jag varit hos han typ sju gånger sen lunch.

Brun kanin inne i en hembyggd träbur bredvid en matskål med sallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hembyggd kaninbur i trä med halm, leksaker och en kanin inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hammarfall och 8 till
  • Laddar…
Ja jo, synd att du inte ville göra nått åt lille ”ninen ” ;)
Chippen äger dig :seenoevil::p bara o erkänna..
 
  • Haha
Chrissofsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.