Ok. Grannens katt är annars inget dumt alternativ. Nackdelen är att det drar in snödrivor över allt under knähöjd på vintern.
Vet inte vad för plastskivor det är, men plast är ju annars lite ömtåligt. Konstaterade själv nu i veckan att korrugerad plast inte tål en röjtrimmer. :(
 
Denna plast är väl åtminstone 5mm tjock och känns tålig, den håller även gruset kvar inne i stugan. Tänkte jag skulle borrat hål för plintarna här ikväll, men nu regnar det tyvärr så jag får sitta inne och hålla min dotter sällskap.. Annars hade hon kunnat vara med därute, nu vill hon inte. ;) Ska nog gå ut ikväll när hon går och sover så hinner jag borra några hål, provade igår kväll och det gick förvånansvärt lätt med julas billiga jordborr. Syllen är sågad och klar, blir 100x100mm regel i botten samma som i stolparna, så det finns risk att stugan står emot lite blåst och snö. :)

Mvh Kim
 
Borrat 4 av 10 plinthål, fyllt varje plinthål med ca 15-20cm 8-16 makadam. Om jag blir klar imorgon så spikar jag nog ihop syllen och väger av alla plintar och gjuter imorgon.. :) Hur mycket bör varje plint minst sticka upp?

Kommer nog att gjuta så alla plintar är i samma "nivå", senare kommer jag jämna av i och runt stugan med 8-16 så att det blir lite dränerande och snyggt runt om stugan. :D
 
Gjutit 6 av 10 plintar och syllen är ihopspikad och hänger på plats.. Plintarna hamnade lite fel för att passa bra i hörnorna så ska gräva ur dom hålen lite ovalt så jag kan få gjutrören exakt där jag vill ha dom.

Märkte även när jag vägde av syllen att marken sluttar ca 25cm i ena änden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.