GK100 GK100 skrev:
Läs TS inlägg #9 där det framgår att det är korrekt mätt även mellan faser och man kan dra slutsatsen att matningen till nedre raden någonstans felar. Som Avemo redan tidigt nämnt och Panor82 sen ger fortsatt råd att kolla om man är med på hur det görs på ett säkert och bra sätt.
Tack för alla svar. Får ta bort locket i motgon å kika så får vi se om jag blir nå klokare.
Jag återkommer i frågan.
Trevlig kväll
 
Så då har jag forskat lite mer. Plockade bort skyddskåpan till den lilla centalen. Mätte från huvudbrutaren vad som kom ut där. 220v på 2 faser 110 på den 3dje.
Måtte sen på kablarna in till huvudbrytaren 220v, 220v, och 110v
Så alltså låg felet innan.
Plockade bort den stora kåpan. Har ju tyckt att huvudbrytaren sett så sne ut vilket ni ser på bilden också och mkt riktigt där hade en kabel lossat från matningen till den huvudbrytaren. och den låg mot en annan fas. (såg det ut som ialla fall)
Monterade tillbaka den urdragna kabeln till dne fasen den hörde och nu verkar allt funka. Tycker ockspå att luft luft pumpen verkar ge mer värme. Men är dessa 3fas?
Så alltså när vi dränerade runt huset så grävde de av ingående matning till huset. Det monterades ihop och allt funkade (det va ju inte så kallt så märkte inte att elementet i köket lagt ner). Men nu när det blivit kallt så blev det ju tydligare . Så alltså har då kabeln dragits med lite så denna kablen lossat men matnings fasen satt kvar i huvudbrytaren.
Skumt tycker ju jag :) Men nu är det löst. (hoppas jag) Tack för hjälpen
 
  • Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Panor82
Skönt att det löste sig och tack för en utförlig återkoppling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.