micke-71 skrev:
Nej jag vet, de brukar gnälla om att det tar 5 minuter längre att skölja ur balsamet.:rolleyes:

Men det finns det bot på. Man svarar helt enkelt att "Om det tar 30 eller 35 minuter är väl inget att bråka om"

Vi alla vet ju svaret. "Vadå 30 minuter, det tar ju 5 minuter annars"

Men det är ju nu man tar poängen och dödar diskusionen. "Jaha, vad gör du de andra 25 minutrarna då? " :p

Jag hade den diskusionen men om man sätter i system att duscha 30-40 minuter som tonåringar kan göra så är dom inte riktigt i läge att gnälla över vattenmängden. "Antingen det här munstycket eller en myntautomat med 5kr för 5 minuter"

Räkna på hur mycket 2 sådana tonåringar duschar för per år med 18 liters munstycken? 17600kwh Och ytterligare 5000kr i vattenkostnad. De märkte ingen skillnad till 12 liter men jag fick stå ut med en veckas gnäll när det blev 6 liters efter ett halvårs bedjande från min sida att inte tömma stans vattenreserv varenda dag.

Och då pratar vi inte om irritationen över att varmvattnet sedan inte räckte till övriga familjen trots en Nibe Compact 300.
Låter som ett oöverstigligt pedagogiskt problem micke-71.
Varför inte bara skicka ut dem i trädgården, spola av dem med trädgårdsslangen och rabbla "det som inte dödar härdar" :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.