Om du klippt ett snitt mitt i vecket på den blå remsan och sedan vikt ut mor golvet i 90 grader på den högra delen och med en viss vinkel på den vänstra delen. Sen lagt din din röd golv bit hade du möjligen fått ett mini hål precis i hörnet ner mot golvet beroende på hur noggrann du varit.

Inga skarvar skulle varit oskyddade
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
hörn_problem_oceanis.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja men en punkt är mindre än en hel triangel ;)

Ut med lapp på högra delen också. Sen tror ju jag att en nerklippt ytterhörna skulle kunna tätat punkten. För lite går det att tänja på dessa och om man inte tar hela utan bara en del av ett färdigt ytterhörn så ska det inte så mycket till för att det ska komma på plats.
Men en det blir nog bra ändå......
 
Tror som sagt det spelar i princip noll skillnad ;)
Dessutom massiv konstruktion med fiberarmerad och armerad avjämning. Lecaväggsnutten är limmad med PU700 OCH förankrad med vinkeljärn. Remsorna och folien är mao overkill i hela badrummet :D

Edit: med fördigt hörn måste du nog öven klippa längs vägg / vägg hörnet ner ganska nära golv / vägg hörnet. Detta för att ta upp för vinkelfelet i fallet. Men jo, det hade nog gått och då hade det blivit skarv med överlapp på alla ställen.
 
Redigerat:
Klart, så jävla skönt :D
DSC_0301.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Klart, så jävla skönt :D
Snyggt, bra jobbat!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tack, så jävla trött på tätskikt! :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fixturen på plats
DSC_0303.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även pneumatiska spolningen på plats, var inte helt enkelt då manualen bestod av bilder utan text i sann IKEA anda
DSC_0305.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa steg är att fixa tappvattnet till toan och sedan testa spolningen innan vi bygger igen fixturen

Men nu är det hög tid för uteservering och rosévin
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Du är lite försiktig när du ställer ner fixturen? Har för mig att det var rätt vassa piggar som var på undersidan av fötterna. Jag tror de flesta kaklar innan man sätter dit fixturen för att den ska slippa stå på tätskiktet. Men det kanske går att slipa bort piggarna.
 
  • Gilla
Peternow
  • Laddar…
Dom märkte inte jag på min fixtur måste jag erkänna. Men vi var försiktiga när vi ställde dit den så är nog lugnt. Testkörde den idag, funkar fint med spolning, påfyllning och flottören stänger vid rätt tillfälle.
 
Gillar fotöljen vid fönstret. Sitter ni där och tar spliff ibland? :)
 
Det får du fråga de gamla ägarna om :)
 
Första skivan framför fixtur inpassad och limmad
DSC_0307.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den observante ser att skivan inte går i liv med väggen till höger, detta beror på att där kommer vi ha 10x10 mosaik som bygger 10mm istället för kaklets 8mm

Även andra skivan inpassad. Fick fräsa hur lite på baksidan för den pneumatiska spolknappen då denna enbart fungerar med max 18mm tjockt material (ink kakel). Hålet för knappen ska också göras
DSC_0309.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När detta är gjort kommer farsan starta med kakling, något som jag helt lämnar till honom då han kan det riktigt bra
 
Redigerat:
  • Gilla
mattetvilling och 1 till
  • Laddar…
Jag fick rådet att inte bara limma skivorna, utan dom skulle även skruvas med självborrande skruv och bricka
 
Okej, det känns riktigt stumt efter det härdat. Använde detta lim efter snackat med k-rauta (Köpte skivan där)

http://www.k-rauta.se/pages/product...555379(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10

Frågade om de tyckte jag skulle dra lite metallskruv i fixturen men de tyckte det var onödigt och att det skulle räcka med limmet

edit: Var det folket på LUX du fick tipset av? Vad är det för avstånd fixtur - väggar osv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.