Fick tillbaka min i går efter 2a servicen.
Byte av "Singalbalk" i laddstationen och ny firmware.
Nu har den 5.8 build 5167.
Alltså ingen 5.9 än. :(
 
Hey grabbar som snurrar gummislangar och drar i skruvar, ok, de tyska ingenjörerna hade kunnat få till styrningen bättre, men uppvarvningen beror ju på att det tillfälligt är för stort motstånd pga ex mossa. Min lät också så, men när klipparen hade avverkat mossan efter ett par dagar så lät den helt normalt igen. Om klipparen låter konstant konstigt, iväg med den till Danmark ;-)
 
Eriksgatan
Ursäkta en negativ f*n, men att den temporärt varvar upp är en sak men att den när den gör detta kommer i en svängning där plast helt uppenbart rappar mot plast och låter i 90 dB är en helt annan sak. Då går saker sönder. Jag tror att vi har olika grader i helvetet här och att det tyvärr bara blir värre, vänta bara... (Har skrivit ett annat inlägg men avvaktar lite med publicering för att sova på saken först...)
 
Det var lite poängen med mitt inlägg, vissa har problem där maskinen borde skickas på service, vissa behöver ha tålamod...
 
Eriksgatan
Dr Ost skrev:
Det var lite poängen med mitt inlägg, vissa har problem där maskinen borde skickas på service, vissa behöver ha tålamod...
Jo, så är det absolut. Om du läst mina inlägg så ser du att jag ofta skrivit att "vänta och se, ha lite mer tålamod, klipparen blir smartare... ". När det gäller min klippare som brölar konstant redan 8 klipptimmar efter att den kommit tillbaka från en 22 dagars resa till BSC för just det här felet, hur tycker du att jag skall göra? Vänta tills grannarna meddelst facklor och högafflar tar hand om problemet, dvs. mig och min familj?
 
Redigerat:
M
Visst kan man skicka den till danmark och få den uppdaterad så att styrningen sköter sig bättre men så länge de inte åtgärdar de mekaniska bristerna så har man inte löst hela problemet. Jag tycker inte att det är ok ens med kortvariga onödiga ljud. Vi har nog olika toleransnivå också, för ett motoröra är det plågsamt med dessa rassel och oljud. Experimenten syftar också till att hitta felen. Genom enkla försök har vi nu kunnat konstatera att det inte duger enbart med mjukvaruuppdateringar utan att det även kommer att krävas andra förbättringar för att indegon skall motsvara ens de lägsta kvalitetskraven. Hitills har bosch inte kunnat visa att deras uppdateringar löst problemen.
FORTSÄTT ATT EXPERIMENTERA FÖR ATT HITTA MASKINENS BRISTER!
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Min varvade inte upp så elakt och högljutt idag men vid en sluttning hamnade den utanför tråden mot tujahäcken. Där stod den och var lite sur och tyckte att den var utanför området och skulle flyttas på. Den kanske mest var sur för att den inte fått någon snaps.

Trevlig Midsommar alla!
 
Gen ingen snaps.. då vinglar den i raksömmen och lär glömma hela trädgårdskartan så att du får kartera om.. Sen tillkommer ju risken att han blir ännu mer högljud..;)

Skål!
 
  • Gilla
Todde Rask
  • Laddar…
tonyman skrev:
Till er med högt ljud ,skrammel, vibrationer. Tror jag hittat en tillfällig lösning. ta bort höjd vredet och sätt in en skruv där jag sätter mejseln på filmen .dock går det inte ändra höjden utan att man måste ta bort skruven. själv tog jag en trallskruv och satte dit. ... ...
[länk]
Jag provade att trycka in en 28cm tie-wrap i stället för en skruv (-mejsel).
Det stabiliserade upp motorns övre del ordentligt samtidigt som jag fortfarande kan justera klipphöjden. Jag har inte provat lösningen ännu eftersom gräsmattan är kortklippt och inte haft ljudproblemet på senaste veckan (torrt gräs). Det är ju väldigt enkelt att dra loss ratten om man vill kontrollera. (kom ihåg inställningen...)

Bosch Indego rumble stopper.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
dennisson och 2 till
  • Laddar…
Den kan få va med och sjunga små grodorna så sköter jag snapsdrickandet :)

Skål!
 
  • Gilla
dennisson
  • Laddar…
Ja.. den skrålar ju mest iaf;)
 
  • Gilla
Todde Rask
  • Laddar…
Snaps drickande sköter jag, men det är han som vinglar omkring därute utefter kanttråden (han är fakriskt ute just nu)..... och försöker ta reda på var han är = jag beter mig iallafall än så länge bättre än han gör :beer: = inget dåligt samvete här.
Jag skriver en nykter rapport senare i helgen........Ha en trevlig midsommar allaihopa här i tråden
 
  • Gilla
dennisson och 1 till
  • Laddar…
Funderar på hur de som fått sina maskiner uppgraderade beter sig när de kommer tillbaka. Har ni fått göra en helt ny kartering och sedan vänta ett par veckor på att klipparen ska lära sig trädgården igen eller har kartan behållits vi uppgraderingen av er klippare?

/Martin
 
Martinbj skrev:
Funderar på hur de som fått sina maskiner uppgraderade beter sig när de kommer tillbaka. Har ni fått göra en helt ny kartering och sedan vänta ett par veckor på att klipparen ska lära sig trädgården igen eller har kartan behållits vi uppgraderingen av er klippare?

/Martin

Man får börja om från början, men jag ser det inte som ett stort problem. Redan efter ett par rundor så fungerar den tillräckligt bra för att göra ett bra jobb anser jag.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Då så har det ena hjulet lossnat. Är det någon som har lyckats få bosch att enbart skicka ett nytt hjul eller har ni som haft liknande problem behövt skicka in hela klipparen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.