Status
Inte öppen för fler kommentarer.
C
Vad är det för hus, hur gammalt, hur stort och sådär?

Det sitter ingen strömbrytare i nåt kyffe nånstans som du inte lyckas begripa vad den går till? Mät med tången på den isåfall...
 
Då kan allt vara möjligt. Tex grannens garage kan förbruka din el. Tag det inte exakt. Kommunen kunde ha avtal med nån!
 
det är en kåk ifrån 1911, 6rum o 2 kök drygt 200kvm med källare och kallvind. har fungerat som lärarbostad för många år sen. har inte sett nån strömbrytare eller dyl. som jag inte vet vad den går till.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Enskild vatten avlopp?
 
C
Du får helt enkelt försöka få tag på tidigare vaktmästaren på dagiset och fråga vad den säkringen går till. Har du egen brunn? Finns det nåt där isåfall som kan dra el? Som någon föreslog, en värmekabel längs en vattenledning tillexempel.

Får jag fråga vilken stad/ort/by det här huset finns beläget i? Svara gärna på PM om du inte vill säga här. (Jag är nämligen från värmland...)
 
haha.. nu jäklar har jag funnit va det är.. grannens garage och hönshus går på vår el. så nu blir det till att ta tag i detta på nåt lämligt sätt
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
H-Thomasson och 22 till
  • Laddar…
C
Haha, bra jobbat. Mest nyfiken på hur du lyckades ta reda på det mitt i natten.. :D
 
  • Gilla
Hellwiz och 1 till
  • Laddar…
såg att värmeljust till hönsen var svart när jag tittade ut, testade att skruva i proppen igen, och då tände sig ljuset i hönshuset, och grannes hallogenstrålkastare på garaget. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
H-Thomasson och 20 till
  • Laddar…
Se där, gamla kåkar är fulla av överraskningar.
 
  • Gilla
Bossebarrskog
  • Laddar…
huset är i björneborg
 
  • Gilla
Mum
  • Laddar…
fotografen, verkligen,, bara hoppas det finns fina trägolv under plastmattorna nu. :D
 
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
kamilenski skrev:
Då kan allt vara möjligt. Tex grannens garage kan förbruka din el. Tag det inte exakt. Kommunen kunde ha avtal med nån!
Ok.Garage o Hönshus. Mätt förbrukningen exakt innan du pratar med de. Det kommer att göra ont att ersätta dig.
 
Redigerat:
eftersom jag har löst detta nu, så får jag tacka så mycket för hjälp och idér.
nu ska man bara försöka lösa det så smidigt som möjligt med grannen också.
ha en bra fortsättning på det nya året. mvh. fabban med familj.
 
  • Gilla
marjag och 4 till
  • Laddar…
ja du, den grannen har säkert en gång i tiden jobbat som vaktmästare där och fixat sig en stigare...
men säg som det är att du har fått en rejäl räkning och tog reda på orsaken, vilket var hans hönshus, och så kan du ju undvika att anmäla honom om ni kommer överens att han betalar det du uppskattar att hans hönshus har kostat dig sen du flyttade in, alltid bäst att lösa det på egen hand istället för att göra anmälan, det tjänar han ju på så han borde bli glad för en sån uppgörelse..
men låt säkringen vara urskruvad, dumt att ge bort för mycket ström..
han kanske själv knackar på dörren imorn och frågar varför du släckte hans hönshus:D
 
  • Gilla
  • Haha
magnuse74 och 5 till
  • Laddar…
Har grannen några höns i hönshuset?
Ifall de har det så hoppas jag att du låter strömmen gå fram under natten tills du har hunnit prata med grannen i morrn då det säkerligen ligger ett element på den matningen och det vore synd att låta hönsen lida.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.