Jag använder Boxer just nu, men såg att Telia har större utbud för samma pengar. Är det någon som har testat båda och kan reda ut om Telia håller måttet?
 
Y
Nu vet jag inte hurpass stora deras utbud är som du har tittat på.

Vad jag vet är att CanalDigital har utsetts till att ge bättre bild än de andra samt har stört HD-kanalutbud.
http://www.canaldigital.se/Utbud/

Jag kommer inte fortsätta med Boxer som jag har idag utan gåöver till Canaldigital när jag har kommit såpass långt i husrenoveringen :)
 
Yrrol skrev:
Nu vet jag inte hurpass stora deras utbud är som du har tittat på.

Vad jag vet är att CanalDigital har utsetts till att ge bättre bild än de andra samt har stört HD-kanalutbud.
[länk]

Jag kommer inte fortsätta med Boxer som jag har idag utan gåöver till Canaldigital när jag har kommit såpass långt i husrenoveringen :)
Tyvärr tror jag inte parabol är ett alternativ för mig just nu. Jag har ett LexcomHome nätverk hemma och jag har för mig (rätta mig om jag har fel) att det inte gick att skicka parabolsignalen genom det.

Angående utbudet så var det Telias paket Stor jag tänkte på - 39 kanaler.

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/tv/kanalutbud/kanalpaket_stor/

Sen känner jag att det räcker med att lägga ut 159 kr/månad. Jag tittar inte lika mycket på TV som jag gjorde förr.
 
Vi kör både Boxer och Telia IPTV och ingen skillnad i kvalite gällande störningar, mm. Fördelen med Telia IPTV är On Demand funktionen där jag kan se t.ex. nyheter eller lokalnyheterna när det passar mig och jag behöver inte passa tider eller spela in. Men du får även tillgång till många program från de olika kanalerna och sedan kan du hyra film.
Den dagen grabben flyttar så kommer vi att avbeställa Boxer.
Det jag hört är att Telia kommer att börja sända HD-program redan under första hälften av 2010 för de som har fiberanslutning och lite senare över ADSL.
Kommer troligtvis senare med en PVR (inspelningsfunktion) som gör att du inte behöver någon egen box för det.
 
Telia sänder redan nu svthd faktiskt....
 
MathiasS skrev:
Telia sänder redan nu svthd faktiskt....
Ja men inte över ADSL än!?!
 
Är osäker över ADSL men det blev dubbel julklapp från Telia i år. Dels att de släppte på en HD kanal (för oss med fiber) samt att man får en inspelningsbar box.
 
AndersS skrev:
Vi kör både Boxer och Telia IPTV och ingen skillnad i kvalite gällande störningar, mm. Fördelen med Telia IPTV är On Demand funktionen där jag kan se t.ex. nyheter eller lokalnyheterna när det passar mig och jag behöver inte passa tider eller spela in. Men du får även tillgång till många program från de olika kanalerna och sedan kan du hyra film.
Den dagen grabben flyttar så kommer vi att avbeställa Boxer.
Det jag hört är att Telia kommer att börja sända HD-program redan under första hälften av 2010 för de som har fiberanslutning och lite senare över ADSL.
Kommer troligtvis senare med en PVR (inspelningsfunktion) som gör att du inte behöver någon egen box för det.
Det låter ju positivt. Jag testade Telia i samband med när dom drog igång TV-satsningen, men det passade inte mig då. Eftersom jag har dragit kabel hemma var jag besviken på att det inte funkade via mitt nätverk, utan man var tvungen att dra en kabel direkt till digitalboxen. Vet du om det är likadant fortfarande? Jag ska visserligen möblera om så det är troligtvis inte problem, men jag är nyfiken ändå.
 
Ptja76 skrev:
Ja men inte över ADSL än!?!
Näe det kan du nog glömma. Finns liksom inte plats för det om du inte bor väldigt nära stationen.
 
Nog kommer det framöver. Med bättre komprimering så går det att komma ner i bandbreddskrav.

Men visst kommer det att alltid norpa en del av surfbandbredden vilket egentligen jag tror är kärnan till problemet. Vi med ADSL vill ha så hög hastighet som möjligt OCH sedan tv utöver det :confused:

TCM skrev:
Jag använder Boxer just nu, men såg att Telia har större utbud för samma pengar. Är det någon som har testat båda och kan reda ut om Telia håller måttet?
Jag har Telias tv-tjänst och tycker den fungerar utan problem. Utbudet är något skralt men jag antar att jag får vad jag betalar för.
 
Själv skulle jag gå från Boxer till Telia p.g.a. Telia blev billigare samt deras On demand som vore skönt men Boxer gjorde ett erbjudande till mig så jag stannade kvar hos de.
2 år utan kortavgifter och jag har en inspelningsbar Boxer samt att Telia krypteringsavgift var löjeväckande hög (att inte det förbjuds med kortavgifter och liknande övergår mitt förstånd).

Sen om man har 2 boxar från Telia så kan man bara se en kanal i taget så byter man kanal på ena boxern så byts det på den andre också, iaf om man har ADSL fick jag förklarat för mig. Dessutom var Telias box vidrigt långsam att starta upp och drog väldigt mycket i stand by.
 
I framtiden....

Jag har 3600meter till telestationen så jag kan vänta till nästa istid innan det blir någon HD-tv via min ADSL....
 
MathiasS skrev:
I framtiden....

Jag har 3600meter till telestationen så jag kan vänta till nästa istid innan det blir någon HD-tv via min ADSL....
Vänta lite till, och med den kylan som varit nu så är vi nära istid, så får vi se vad som händer med lite ny teknik och bättre komprimering. Men det finns ju också mycket gammal dålig "koppar" som också drar ned prestandan.
 
Vi har telia digital-tv via ADSL. Fungerar hur bra som helst men vi kommer ändå att säga upp det eftersom tonårssonen som fortfarande bor hemma inte står ut med att det segar ner uppkopplingen, det verkar inte hjälpa att koppla ur modemet heller vad jag förstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.